Arbetsskador inom djursjukvården ökar

Sv: Arbetsskador inom djursjukvården ökar

Snarare är det så att man även inom veterinär verksamhet börjat inse vikten av att anmäla skador.
PL

Sv: Arbetsskador inom djursjukvården ökar

Snarare är det så att man även inom veterinär verksamhet börjat inse vikten av att anmäla skador.
PL

Eller så är det fler ägare som tar in sina djur till kliniker idag, eller så är det färre som har välhanterade djur och färre veterinärer som faktiskt kan hur djur egentligen fungerar eller så är det en kombination av din notering, mina förslag och en hel del andra faktorer....
Själv vet jag bara att det känns olustigt när en vet kommer ut till stallet och är rädd för hästen som djur ("jag är ju egentligen ingen hästveterinär (och vad har jag att välja på när det är jour...)) och att det är väldigt stressigt och rörigt på klinikerna. MIna djur och jag gömmer oss i ett hörn....

Det är mycket bra att mverket går igenom detta. Än intressantare hade varit lite forskning av folk som kan djur om vad som kan göras.
För vi ska vara rädda om våra veterinärer.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: Gotthard
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 438
Senast: Iamia
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: Asko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I flera år har Lomma ridklubb väntat på ett nytt avtal från kommunen. Nu börjar tålamodet ta slut. ”Om de inte är intresserade av att...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama