Arbetslös och barn?

MsSleepalot

Trådstartare
Funkar det? Nån här som är arbetslös utan nån vidare utbildning som har barn? Känner ni att det är jobbigt att inte ha jobb? Hur ser det ut för barnets pappa?
 
Sv: Arbetslös och barn?

är arbetslös och gravid i 9 månan. min sambo är arbetslös han med. vi vet inte riktigt hur det ska gå, men det ska nog gå bra om man bara ger sig in på det.
 
Sv: Arbetslös och barn?

Får man fråga hur ni klarar er i en sån situation? Med boende? Mat? Och övriga kostnader?
 
Sv: Arbetslös och barn?

Både jag och min sambo var arbetslösa när jag blev gravid med våran första.
Det var knivigt med ekonomin och kändes träligt att vara vuxen och behöva ta emot allmosor från mina föräldrar osv för att det skulle funka.

När det blev "dagisdags" studerade jag och även sambon (som började lite tidigare). Han fick ett bra jobb och även jag hade tur så då rullade allt igång och man kunde börja leva på "riktigt" :)

Men det tog några år.....

Visst funkar det, men om man inte har arbetat sig till en bra a-kassa och ett "högre" SGI kan det bli jobbigt ekonomiskt.
Men då har jag varit van att inte behöva snåla eller vända på slantarna (när jag bodde hemma). Och då är det kanske svårare att vänja sig att leva snålt.
 
Sv: Arbetslös och barn?

*****radeerat**** dubbelpost!
 
Sv: Arbetslös och barn?

Jag har alltid haft jobb men ingen av mina barns pappor.

Vi levde på min föräldrapenning och med ettan jobbade jag sjukt mycket (hade med bebin på extraknäck i Norge).

Med tvåan växlade vi ner boende till en billig lgh så vi hade råd att vara hemma båda två första halvåret på min fp.

Har pappan jobb som ger fp kan man ju göra likadant, vara hemma allihop på hans fp :idea:
 
Sv: Arbetslös och barn?

Inte arbetslös, men däremot var/är både jag och sambon studenter, vilket inte heller ger så mycket klirr i kassan. Men det har gått bra ändå, mycket tack vare att vi arbetat innan studierna så åtminstone sambon haft en hygglig föräldrapenning. Min lyckades FK dra ner på lägstanivån eftersom jag inte tagit studiemedel hela studietiden utan till viss del finansierat studierna själv (jag visste inte då att jag skulle bli straffad för det senare :crazy:) Det har fungerat ekonomiskt i alla fall, vi har löst det så att sambon har fått ta ut alla dagar utom 60.
 
Sv: Arbetslös och barn?

Jag är arbetslös, naturbruk med inrikning Häst som gymnasieutbildning med skitdålliga betyg. Har en dotter på 2 månader. Sambon har fast jobb med bra lön så vi klarar oss. Ska börja söka jobb om nån månad tänkte jag. Jag ammar inte så det är inga problem att jag jobbar och pappan är hemma.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp