Arbetskläder - börjar bli tjock...??!

T

TheOne

jobbar med kemikalier och laborerar endel om dagarna.. har arbetskläder som företaget står för. Kläderna har en tendens att förstöras när man "slabbar" med kemikalier... jag vet att vissa av mina kollegor väljer att använda sina egna kläder, men det är ju deras eget val, jag använder alltid dom kläder företaget står för! (mina slitosläng går ju till stallet ;) )
Frågan är, kan jag förvänta mig att företaget står för andra byxor under min graviditet?? Är i v 24 nu och börjar känna att byxorna snar inte kommer att fungera längre... har redan gummiband i knappen, så mer kan jag inte göra med dom jag har....??:confused:
 
Sv: Arbetskläder - börjar bli tjock...??!

fråga om de har ngn gravidvariant?
 
Sv: Arbetskläder - börjar bli tjock...??!

det tror jag inte finns i såna arbetskläder... så får nog vara att jag köper några andra byxor som jag eller företaget står för....
 
Sv: Arbetskläder - börjar bli tjock...??!

Jag tog bara en större storlek och kavlade upp i benen, men jobbade bara till v.26 så jag hade ju bara det "problemet" i några veckor.

Jag jobbar som slaktare och vill inte använda mina egna privata kläder ;) Vi har vanliga bomullsbyxor och tröjor.
 
Sv: Arbetskläder - börjar bli tjock...??!

Nu är det inte aktuellt för mig och jag tror inte de haft det problemet på mitt jobb nånsin men i vårat avtal (lackerare) så står det helt klart att företaget skall stå för arbetskläder... Men som sagt vad antingen så skulle det förmodligen bara vara att ta större byxor, en del av karlarna är som gravida i storlek så...
 
Sv: Arbetskläder - börjar bli tjock...??!

Du kan ju höra med den som har hand om klädbeställning. När jag var gravid stod företaget för mina kläder eftrersom det var tvång på arbetskläder.. Har de kvinnliga modeller på kläder bör det även finnas för gravida, men att de måste specialbeställas. bara att höra sig för
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Detta är min första gång här, så om jag lägger dessa frågor under fel rubrik ber jag om ursäkt. Om någon kan flytta den till rätt plats...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: lewellyn
·
Ridning Jag har tränat för en, bland AR-kretsar, känd och hyllad tränare i kanske 3 år nu. Jag sökte upp denna tränare för jag ville lära mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 389
Senast: Totola
·
Gravid - 1år Jag har hunnit bli tjugo år gammal nu och min man är 28. Vi har ett fast och stadigt förhållande och eftersom vi båda är vuxna och inte...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp