Arbetshäst i skogen

Jydska HÄstar!

Jag har världens bästa hästras för SKOGSKÖRNING och annan BRUKSKÖRNING! Jydska hästar.
Har än så länge bara en men håller på att importera en från danmark (kommer nog bli fler!). Otroligt trevlig hästras. Pigg men ändå rejäl..min lille pålle väger 883 kg! Orkar hur mkt som helst och är väldigt arbetsvillig och trygg.
Rekommenderas starkt.

Passar på att fråga om det finns fler som har den här sortens häst i Sverige? Det lär finnas 5-8 st. Jag håller på att försöka starta en avelsförening och skulle gärna komma i kontakt med andra som har samma sort!

Sv: Arbetshäst i skogen

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 214
Senast: Yrsel
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 477
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Tonåringar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar