Arbeta som helpers / Cowboys i Australien

S

SBondeson

Hej,

Jag och min vän har siktat in oss på att åka till Australien till hösten för att prova lyckan som cowboys/helpers!
Vi har båda ridit och hållt på väldigt mycket med hästar alla sätt men har tagit ett uppehåll i 3 år pga studier.

Är det någon som gjort något liknande?
Vilka delar av landet är det bäst att rikta in sig på?

Vi är inne och kollar på Helpx dagligen, där har vi funnit bra info och häftiga ställen.

Andra tips och råd?

Sv: Arbeta som helpers / Cowboys i Australien

Jag jobbade på en cattle station i Queensland i mitten av 90-talet.

Sv: Arbeta som helpers / Cowboys i Australien

en nära vän till mig jobbade på en cattle- ranch en vinter (sommar därnere mao.)

Utifrån hennes berättelser så krävdes det inte så mkt ridvana - hon kunde inte rida från början utan de satte upp henne på en gammal kuse som vallade kossorna nästan av sig själv.

Det var även väldigt mansdominerande på ett sätt som vi inte är vana vid i sverige. Till min kompis glädje (hon kände sig inte glad och bekväm på hästryggen) så förväntades kvinnorna i förstahand ta hand om lägret, maten och disken och i andrahand rida. Männen å andra sidan red i förstahand och gjorde annat i andrahand. Så är ni kvinnor kanske det blir svårt att få rida så mkt ni tänkt er - men det kan ju vara annorlunda om man till skillnad från min vän verkligen vill rida och ber om att få göra det i förstahand.

Var beredda att käka biff, biff och åter biff. Kan vara över 500 km till närmsta samhälle och då finns det inte så mkt annan mat att tillgå än boskapen man vaktar.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 210
Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
809
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 618
Senast: Lavinia
·
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 164
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama