Aram - Zeus

Breccia_

Trådstartare
Min vän har ett avelssto E:Aram(holländska)-Zeus (tror jag dom hette) o det är även Nimmerdor i henne. Mycket snyggt sto, stor, fina gångarter o hoppar kanon. Eller hoppade kanske man ska säga, nu ska hon väl bli avelssto på heltid.
Vi har planer på att betäcka henne "tillsammans", dela på kostnaderna osv. och det skulle vara kul att lägga nån dressyr/gångartshingst.
Några tips? =)

Sv: Aram - Zeus

Mitt tips är att välja en hopphingst med goda gångarter; det kan bli ett svårsålt föl rent härstamningsmässigt om ni lägger på en ren dressyrhingst.

Jag gillar Aerline H som jag tycker är rätt så komplett med god exteriör, goda gångarter, god hoppförmåga och hoppblod upp över öronen (han är dessutom ue. Nimmerdor så ni kan få till en käck liten linjeavel där om ni så önskar!). En annan hingst som intresserar mig är unge Almoretto som också verkar kombinera dessa egenskaper.

Hon fick ett föl i år E:Emmerton, en himla snygg unge, blev Klass I föl med 9:a på galoppen.
Tanken är nog inte att sälja på ett tag, utan försöka rida lite unghästklasser o Breeders för mig.
Almoretto hoppade ju helt sjukligt fint, snygg hingst!
Fler tips? =)

Håller med Trissa, ta en hopphingst eller en allround hingst. En som ligger mig varmt om hjärtat är Briar.

Jag gillar Briar som tävlingshäst, han e fin o se på men han känns så... jag vet inte, det är bara så vanligt! Han o Cardento har blivit läskigt vanliga. Men det är ju min åsikt.
Men visst hade du fött upp en isabell E:Briar? Eller såg jag alldeles snurrigt? Iaf. så var det en snygg sak jag såg som jag tror var din.

Jag hade ju tagit Robin Z på den märren innan han är borta för evigt.

Jag tycker dessutom att Cardento ger dålig exteriör såvida han inte betäckt renrasiga älgkor. ;) Quite Easy hade jag faktiskt inte heller sett som något alternativ även om han verkar ge bra avkommor, just för att det finns SÅ många! Gamle Roderik hade kanske kunnat funderas på, förutsatt att stoet inte är av en allt för tung modell.

Hon är stor men inte så klumpig, tycker inte att det är buskul med dressyr men går där o arbetar, mkt snäll o trevlig, lätthanterlig häst. Snygg som få!

Jo det var min uppfödning du såg. Tror det är en riktig pärla. Bara och vänta och se, hon är ju bara 2.

Aram KWPN 866 är ju efter Nimmerdor-Uppercut**, jag rider själv en Aram avkomma som fick hoppdiplom som treåring o en nia på skritten.. Aram är ju en hingst som både lämnar hopp (De Sijem, OS vinnare Sidney, tex) o dressyr. Jag skulle sätta en fullboldshingst på ett Aramsto för att lätta upp typen.

Senast ändrad av en moderator:

Har bara vanliga kort och min scanner strejkar =/ Får väl försöka knäppa nåt med digitalkameran till helgen eller så.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 553
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 789
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka