arabvalacken GULD

Sv: arabvalacken GULD

Av vad jag kan läsa på distanslistan så var Guld med och tog lag- Guld på För- VM i Achen i år. Utöver det så var han också med på VM i Frankrike i år också.

Till trådskaparen; Vad kul!

Ranger skrev:
Av vad jag kan läsa på distanslistan så var Guld med och tog lag- Guld på För- VM i Achen i år. Utöver det så var han också med på VM i Frankrike i år också.

Till trådskaparen; Vad kul!
Det var inte VM utan EM som gick i Frankrike.
// Linda

Tack för rättade mig, ibland korsars banorna i skallen å det blir fel... ;)

Intressant att veta är kanske att Gulds morfar är Pohaniec som dessutom är morfar till Kaabata ( gick VM i Dubai i januari). Animuz ( kommer inte ihåg hur det stavades) som Ingrid Boström tävlade mycket framgångsrikt på, hade Pohaniec som farfar. Jag själv har ett sto som tagit placering till och med 120 som också har Pohaniec som morfar.

Pohaniec finns i ganska många arabers härstamning, så även i mina stons som båda har gått 80 km. Han var fin, och blev använd av många stoägare. :)

Intressant att veta är kanske att Gulds morfar är Pohaniec som dessutom är morfar till Kaabata ( gick VM i Dubai i januari). Animuz ( kommer inte ihåg hur det stavades) som Ingrid Boström tävlade mycket framgångsrikt på, hade Pohaniec som farfar. Jag själv har ett sto som tagit placering till och med 120 som också har Pohaniec som morfar.

Jag äger Animusz nu för tiden:love:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 138
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
771
Senast: Manji
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagsmorgonen startade nio ekipage i SM-U25 på Grevagården i Skövde i finalen. Evelina Söderström på hästen Cilantro tog hem...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka