Arabsadel som bl.a. finns på Körvalls och Equilex

Nej, men av vad jag sett av deras andra modeller i den prisklassen så skulle jag nog inte köpa en. Inte kvalitetsgrejer precis...

Jag vet!! Men jag behöver ha en vardagssadel utan en massa bulliga bossar som ändå bara gör onytta idag och jag vet inte var jag ska leta om jag inte skall skaffa en western alt. rida i min gamla mögelskadade totalt nedridna allround, det ser dock ut att vara rätt vinkel på bladen och det är det jag vill kolla upp. Efter några gångers ridning fick han bölder/svullnader av Potreran, provade en annan relativt ny "vanlig" sadel likaså trots att sadlarna ligger så f-t bra på honom, varpå jag har dragit slutsatsen att han klarar inte av trycket av att ha sadel som fyller ut och lägger sig i honom. Han har känslig hud. Nu går han undan för att först titta vad jag kommer med så jag måste prova utan dessa uppstoppade monster eftersom han ej får dessa svullnader av den utslitna gamla sadeln.

Har du några förslag på platta så mottager jag dom tacksamt.

MVH/

Du känner inte nån som har en bomlös sadel som du kan prova? Kanske att den kan fungera bättre på honom iom att den inte har några bossor? :confused:

Gör ju inte det.. Och jag tror att jag är för smal i bäckenet och underrede för att kunna fungera som jag vill i en sådan. Men man ska aldrig säga aldrig, men känner ingen tyvärr.

MVH/

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 522
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: sweep
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka