Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tjo!
Har jag sagt att min häst är världens bästa??? Troligtvis inte tillräckligt många gånger :-).
Igår hoppade vi och hon är så rolig, små hinder ska hoppas som om vore de höghus, sen höjer vi hindrena och DÅ hoppar hon superfint och vettigt :-). Jag höll på att åka av på ett 50cm-hinder för hon hoppade så högt över, men när det var 85 då kunde hon minsann hoppa fint :-).
Men jag märker för varje gång vi hoppar hur hon tänker mer och mer rätt och rättar sig själv om vi kommer fel. Nu börjar vi tom kunna hoppa av på rätt ställe :-). Tänk att min lilla dressyrarab visade sig vara en hoppetossa.
Om en månad åker vi på fälttävlansläger, det ska bli så skoj!
/Lavinia, älskar sitt OmNom mer och mer för varje dag :-)
Tjo!
Har jag sagt att min häst är världens bästa??? Troligtvis inte tillräckligt många gånger :-).
Igår hoppade vi och hon är så rolig, små hinder ska hoppas som om vore de höghus, sen höjer vi hindrena och DÅ hoppar hon superfint och vettigt :-). Jag höll på att åka av på ett 50cm-hinder för hon hoppade så högt över, men när det var 85 då kunde hon minsann hoppa fint :-).
Men jag märker för varje gång vi hoppar hur hon tänker mer och mer rätt och rättar sig själv om vi kommer fel. Nu börjar vi tom kunna hoppa av på rätt ställe :-). Tänk att min lilla dressyrarab visade sig vara en hoppetossa.
Om en månad åker vi på fälttävlansläger, det ska bli så skoj!
/Lavinia, älskar sitt OmNom mer och mer för varje dag :-)
Tjo!
Idag hämtar vi hem Nemisens "lillebror", ska bli sååå spännande.
Igår hoppade vi igen. Nemis har verkligen bara blivit bättre och bättre. Vi höll ett jämnt, fint tempo hela banan runt och landade i rätt galopp nästan hela tiden. Det är så kul hur hon verkligen lär sig saker mellan gångerna. Nu känns inte 70-hindrena särskilt läskiga längre, vi hoppar av där vi borde och slipper hoppa hus och det är bara veckor kvar innan vår terrängkurs :-).
Nästa sak jag tror vi ska lära oss är att bommar på marken inte har huggtänder :-). Hon hoppar nog högre på bommarna än på hindrena.
/Lavinia
Saxat från Hästnet idag:
"Hon är väldigt lugn och trevlig i sättet och ingen typisk arabbeteende."
Här bjuder jag på en bild på min fina Arabkille e. Mirex u. Wielka Danata ue. Danser. f 1990 Vi är inne på vårt 19:e år tillsammans
Galishimooo Tredje tömkörningspasset i år, och innan dess har vi inte tömkört på väldigt länge. Men han fattade snabbt
Saxat från Hästnet idag:
men å andra sidan som jag också konstaterade idag tillsamamns med min tränare är att vissa människor helt enkelt inte passar ihop med alla typer av hästar..
Läste den annonsen idag jag med.. suckade lite för mig själv och tänkte att det är synd att inte alla får uppleva det man själv känner med dom.. men å andra sidan som jag också konstaterade idag tillsamamns med min tränare är att vissa människor helt enkelt inte passar ihop med alla typer av hästar..
Bonusbild på Breeze som fick ett dressyrpass på travbanan idag.. Först ville hon helst bara springa.. jag menar travbanan är ju ämnad för galopp.. sen blev hon riktigt fin
Saxat från Hästnet idag:
Ja, vad ska man bara säga....?!
Det är helt klart att vissa människor aldrig borde äga en arab, eftersom de inte alls förstår sig på dem, och dessa människor fortsätter att bygga på ryktena om araben som icke lugna och icke trevliga....
Suck. Helt enkelt bara suck!