arabhingsten luxor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
L

lill_flesky

Är han godkänd? Vart stå han? Någon som använt?

Vill veta det som finns att veta om honom, det lilkla jag har sett av honom så verkar det ju vara en mkt trevlig hingst?

Hemsida?

Sv: arabhingsten luxor?

Jag pratade med ägarna på Arab-SM och är ganska säker på att han är godkänd (han betäckte i alla fall). Han hade även varit på ett flertal utställningar. Jag tyckte det var intressant eftersom han är mycket nära släkt med min hingst och dessutom väldigt lik honom förutom på huvudet där Luxor har ett mer egyptiskt huvud och min har mer Dardirs huvud. De har samma morfar (Dardir) och Luxors farfar Ramses är far till min. Sedan har jag för mig att han bor i Sörmland, men det kan vara något jag bara fått för mig. Vet ingen hemsida. Jag läste något i Ridsport om att han även tävlat i distans, tror jag?

okej, intressant. Är lite nyfiken på honom, han verkar trevlig i dressyren med fint steg och så, vill ha en hingst med lite meriter inom dressyren till mitt sto om jag ska betäcka m. arab, och luxor verkar ju lovande.

jo just ja, vem är det som äger luxor nu?

Jag har tävlat mot honom flera gånger och han verkar ha väldigt trevligt temperament.

Jag vill inte skriva ut namn och sånt här, men här kan du söka på ägaren.

Hejsan!
Såg att du varit intresserad av arbhingsten Luxor. Om du fortfarande är det kan du ställa vilka frågor du vill till mig. Jag är en av hans ryttare. En hemsida om Luxor är på G men inte utlagd än. Maila mig gärna på danne82@hotmail.com

Danne

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar