Araber, hur gammla?

ssofiee

Trådstartare
Jag bara undrar, hur gammla blir vanligtsvis araber?
självklart beror det på sjukdommar/skador innan i livet, men på ett ungefär? :D

Sv: Araber, hur gammla?

Tjaa, även dessa är människor, så runt en 80 år kanske? ;):D

Äre rasen du menar, tror jag att denna tråd har kommit lite fel.

Hade en häst som var halv arab. Pappan var arab. Han blev 32 år. Har en granne som har fött upp araber, men har nu bara några avelsston kvar, dessa är mellan 20-30 år. Så min erfarenheter av denna ras är att om de får hålla sig friska blir de rätt gamla

Har inte självt haft massa gamla araber, men vet att när man ska försäkra en häst inom folksam får man försäkra araber, shetlandsponnyer och islandshästar 2 år senare än alla andra raser iaf och dom borde ju gå på statistik och det borde ju innebära att dom ofta blir gamla.

min granne har haft och har väldigt gamla araber, den ena var 34 år när den dog och den andra är nu 32år och fortfarande pigg och fin.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 349
Senast: Ajda
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka