Arab SM/Sportcupen?

Sv: Arab SM/Sportcupen?

Det hoppaas INTE jag.. :mad:
Jag tycker Småland låter fint!! Eller vad säger du, adnamA?! :angel: :banana:

Det blir på Näsbyholm i Strängnäs i år igen, enligt sahf.se

Neeej :cry: Kan dom inte ha lite fantasi och variera sej? :mad:

Neeeejj:eek:
Jag gillade verkligen inte den tävlingen:mad: Dom hade ingen ordning alls:crazy:
Nejj urchh

Fast man kan ju inte säja att vädret underlättade för dem heller...
Lite kaos, men whatever! Det är inte varje dag man är på tävling med bara arabhästar :)
(btw; jag tältade där hela helgen! :p BLÖTT)

adnamA: Hehe, variera sig.. De brukar ju hålla till nere i skåne. Det är de två senaste åren de har varit här "uppe" (Strömsholm -04, Strängnäs -05)
Vet du att de typ brukar ge "bidrag" till de som bor långt bort så att de ska bli billigare för dem att ta sig till tävlingen?

Jag tycker oxå dom kan variera sej.. Dom behöver ju iaf inte ha de på samma plats två år i rad..
Blir nog inget arab-SM för mej i år heller då.. :cry: :mad:

Jaja.. ;)

Ah, bidrag låter bra! Men det känns ändå lite drygt att sitta och köra upp till Sthlm för att rida nåra förklasser..

Vilka klasser vill du rida då?
Om de nu skulle vara så att man åker (vilket jag inte tror), skulle det vara kul o stanna hela meetinget. :idea:
Jaa, drömma kan man ju. :crazy:

Men var med i hela cupen!! :)

Det behövs ju bara 3 (?) grenar som mest..
Jag var med i 3 dressyrklasser (det var därför jag åkte dit) men sen var jag även med i utställningen och polebendingen :) Har aldrig testat det förut men det var skitballt att testa :D
:banana:

Tiara skrev:
Men var med i hela cupen!! :)

Det behövs ju bara 3 (?) grenar som mest..
Jag var med i 3 dressyrklasser (det var därför jag åkte dit) men sen var jag även med i utställningen och polebendingen :) Har aldrig testat det förut men det var skitballt att testa :D
:banana:

Vad är polebending? Hur långt har du till strängnäs då?

jag har inte så långt :p Två timmar...

Polebending är typ en western (?) gren då man ska rida sicksack mellan 6 st pinnar... Skit kul :) (Även fast det bara blev trav för min del) :p

btw, googla på polebending så hittar du säkert något.

Åkej.. men hur funkar det då? Vad kan man vinna om man är med i tre grenar? :p Vad finns det förresten för dressyrklasser?

gå in på www.sahf.se och kolla.. det borde finnas info där.

men det är iaf olika cuper beroende på nivå- (ex, silvercup, guldcup)

Det fanns dressyr från LC-LA:5 + Medelsvår och Kür har jag för mig.. Men kolla på hemsidan.. det finns ju gamla resultat och där står ju klasserna.

Det var typ deras första tävling, kommer det komma massa araber hit igen dååå SUCK ;)

Okej. Själv har man typ 5 timmar.. Om inte mer.. :crazy:
Jaha de lät ju kul, men OM ja skulle åka, blir de nog bara dressyr för min del.. :D Men man vet ju aldrig.. ;)
Är det inte ngn utställning?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I slutet av juni arrangeras SM-veckan i Västerås för första gången, och det är även första gången distansritt är med som gren i det...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
104
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är 34 år sedan dressyr-SM arrangerades på Grevagården senast. Till helgen ska medaljörer i fem ålderskategorier samt paradressyr koras.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur