Arab i halvblodsaveln

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pastejja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 306
Sv: Arab i halvblodsaveln

Vilka meriter krävs för att han ska bli godkänd för halvblodsavel? Finns fortfarande möjligheten?
Ulrika

Möjligheten finns väl alltid, bara han får ihop tillräckligt med resultat! Vet dock inte vad som skulle krävas mer exakt.

Det låter bekant!

Det var ju av samma anledning, icke godkänt på hoppningen, som Linda Algotsson Rhegame inte blev godkänd förra året. Han rev med bakbenen hela tiden om jag minns rätt, för att han hade en annan språngkurva än de andra hopphingstarna.

Såg dock nu att han inte tävlat fälttävlan sedan 2004, förra året bara två L:A dressyr, och i år inte alls. Låter som han har fått en långvarig skada, kanske?

Jag kommer ju få ett halvblodsföl till våren med 50% arab.
Hur det kommer se ut får ju tiden utvisa. :)

Mitt arabsto är betäckt med Ronaldinho H.
Själv är hon e: Damocles - Bilbao.

Hon har tidigare (hos förra ägaren) en halvblodsavkomma (f-03) som jag tycker är jättefin.
Fadern är (numera valack) e: Robin Z.
Har tyvärr bara en gammal bild på henne som ettåring.

Dalwhinnie_3g.jpg

Någon som vet om det blir skillnad på storleken om man lägger en arabhingst på ett stort halvblodssto eller om man lägger en stor halvblodshingst på ett arabsto? Givetvis varierar det, men det är ju ändå kul att veta, inom angloaveln borde de ju ha koll på detta, fast inte med att blanda in halvblod då.. ;)
Ulrika

Har ett halvblodssto med både fullblod och arab i tredje led.
Ser rätt hyffsad ut.

Ser rätt hyffsad ut.

Ser rätt hyffsad ut.

Liknande trådar

J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 520
Senast: jjennnyy
·
S
Avel Måste fråga er som kan här på buke... Hittade följande och blev förbryllad.. Hade för mig att att man måste visa speciellt för att få...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Racer
·
P
Avel Jag har nu under några veckors tid roat mig med att titta på tyska och holländska ridponnyhingstars stamtavlor och finner där att dom...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: pezon
·
Avel Har med stort nöje "lusläst" skriften "Araberna i Småland, deras fäder och förfäder", skriven 1963 Arvid Aaby-Ericsson. I skriften... 2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka