arab hingstar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fullblod_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 883
F

Fullblod_lover

hej jag har ett arab sto som jag ska betäka me en arab hingst o jag undra om nån av er kundre ge nå förslag på bra hingstar ....

Sv: arab hingstar...

Nu får man inte göra reklam här på Bukefalos( eller hur?) Men oavsett det så måste de du frågar om avelsråd, veta vad det är för ett sto du har. Vem är hennes föräldrar alltså till att börja med. Sedan är det ju viktigt att veta hur hon ser ut så inte hon och hingsten har samma exteriöra fel.

förlåt jag skulle bara villa höra andras komentarer om bra hingstar eller ej ....:(

Och jag ville bara försöka förklara lite för dig att vad som är en bra hingst för ditt sto kanske inte är bra för ett annat.Ingen hingst passar alla ston och alla hingstar lämnar en och annan dålig avkomma oavsett stoet.Det är det som är tjusningen med avel!

okej hon e e.samurai u.sharante de enda rigtiga extriör felen på henne är dropp nos och lite på benen .... o hon har ett gamalt ärr på benet (me de e hon ju inte föd me) .
Hon har stor ridbarhet och bra gångarter .

Och jag ville bara försöka förklara lite för dig att vad som är en bra hingst för ditt sto kanske inte är bra för ett annat.Ingen hingst passar alla ston och alla hingstar lämnar en och annan dålig avkomma oavsett stoet.Det är det som är tjusningen med avel!

ja de vet jag men jag tänkte mig inte för när jag skrev jag skulle soklart ha skrivit hur hon såg ut o villken stam hon hadde ...
De kan gå lite fort ibland:angel:....

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka