Är våren här???

PIRU

Trådstartare
Så här såg det ut i dag i Örebro! är våren här?

Kalas väder o strålande sol, bra hundar på träningen och alla gick kanon.

IMG_8044.jpg

Ge fan i trasan!!!

IMG_8022.jpg

Den är min så är det bara!!!

IMG_8072.jpg

Hotar du mig?
 
Sv: Är våren här???

Vad härligt det ser ut, här i Norrland har det varit gråmulet och tråkigt väder hela helgen - så jag tenderar till att (tyvärr) tro att hösten faktiskt är här.

Jag är förövrigt hemligt förälskad i din yngre förmåga, vi kanske skulle kunna byta ett tag? Jag kan erbjuda ett 5kg kraftpaket i utbyte, vad sägs? ;) :p
 
Sv: Är våren här???

Vad härligt det ser ut, här i Norrland har det varit gråmulet och tråkigt väder hela helgen - så jag tenderar till att (tyvärr) tro att hösten faktiskt är här.

Jag är förövrigt hemligt förälskad i din yngre förmåga, vi kanske skulle kunna byta ett tag? Jag kan erbjuda ett 5kg kraftpaket i utbyte, vad sägs? ;) :p


Nej du tyvärr , jag är så fruktansvärt nöjd med den hunden så det finns inte. Kan inte tänka mig en bättre hund.
Sen har vi ju fått till en del delar riktigt bra på han som betten, inhoppen och tillkämpande. så nu växlar vi med bitkudde och läder så snart är det dax o bita i ärm för han.
 
Sv: Är våren här???

Nu får du sluta. Dags för dig att komma hit upp och träna ser jag, så får du träna på riktigt. Med blåfrusna fingrar, blåa tår och snor i näsan. Det är grejer det. ;)
 
Sv: Är våren här???

Nu får du sluta. Dags för dig att komma hit upp och träna ser jag, så får du träna på riktigt. Med blåfrusna fingrar, blåa tår och snor i näsan. Det är grejer det. ;)

Det är nåt visst med det också

lappjonas skulle nog trivas då!
 
Sv: Är våren här???

Man skulle nästan kunna tro att han är vuxen när man tittar på bilderna...men bara nästan :angel:

Biter fint i trasan i varje fall.
 
Sv: Är våren här???

Jahapp, En dag ränner man omkring där själv! Då lär man få veta att man lever.;)

Ja då är det ord o inga visor!

fråga Jadzia hur det är o träna med mig :rofl: ifråga sätter alla steg hon tar med sin hund ,anmärker på allt o skäller som en bannhund när hon är för hård med henne.
 
Sv: Är våren här???

Var inte sådär härligt hurtfrisk nu. :devil:
Det finns inget härligt med kallt väder. ;) Skulle väl vara för att det är förbaskat gott att sätta sig ner och dricka lite varm choklad när man tar lite paus i träningen. :idea:
 
Sv: Är våren här???

Var inte sådär härligt hurtfrisk nu. :devil:
Det finns inget härligt med kallt väder. ;) Skulle väl vara för att det är förbaskat gott att sätta sig ner och dricka lite varm choklad när man tar lite paus i träningen. :idea:

Sånt finns det inte tid med det är fullt ös medvetslös som gäller så åker man hem tidigare istället.
Kanske o klämma en eller annan redbull eller vatten men inte nån fika mitt i.
 
Sv: Är våren här???

Paus?
Är du knäpp?
När man tränar med Herr Hitler får man ingen paus. Han är som en duracellkanin på speed. Det är ett under att han inte snurrar ihop sig själv och snubblar på sina fötter i den takt han rör sig.

Dessutom gnäller han på att man ska vara så kul och berömma när han själv går med Piru och ser lagom road ut, haha. Alla får sig en känga då och då....hundar..förare....åskådare. Nästa gång ska jag lura i honom valium först
 
Sv: Är våren här???

Äsch. Jag tycker det är mysigt nu när man inte jobbar att vara ute läääänge i skogen. Då har man ändå inget annat att bege sig till. Då sitter jag hellre ute i skogen och dricker varm choklad än att bara uggla hemma. :D
Dessutom är det perfekt för att låta greyhounden bara strosa runt under den tiden eftersom att han alltid hänger med ut men inte kan delta i själva träningen.
 
Sv: Är våren här???

Gud vad sugen jag blir på att träna nu!
Längtar tills jag har en riktig hund och inte ett bara en hårboll full med bus så man kan sätta igång och träna!
 
Sv: Är våren här???

Äsch. Jag tycker det är mysigt nu när man inte jobbar att vara ute läääänge i skogen. Då har man ändå inget annat att bege sig till. Då sitter jag hellre ute i skogen och dricker varm choklad än att bara uggla hemma. :D
Dessutom är det perfekt för att låta greyhounden bara strosa runt under den tiden eftersom att han alltid hänger med ut men inte kan delta i själva träningen.

då skulle våran träningen ta 12 timmar typ

vi körde alla hundar 2ggr i dag från 1100-1700 utan break utan körde i en flytande ström hela tiden.
 
Sv: Är våren här???

Men då är det hundar av lite annan kaliber. Min orkar länge, men skulle jag träna oavbrutet från 11-17 så skulle hon nog säcka ihop hjärndöd. :rofl:
Så jag brukar försöka rikta in på att köra en grej först, när det går bra och jag är nöjd blir det kortare paus och hon får lägga sig i bilen ett tag medan jag röker/dricker nåt osv. Sen tar jag ut henne igen, kör nästa grej, osv.
Men det fungerar bra. På så vis kan jag hålla henne fokuserad hela tiden även om jag är ute i 5 timmar. Skulle jag köra oavbrutet hela den tiden skulle hon nog bli rätt trött. :D
 
Sv: Är våren här???

Men då är det hundar av lite annan kaliber. Min orkar länge, men skulle jag träna oavbrutet från 11-17 så skulle hon nog säcka ihop hjärndöd. :rofl:
Så jag brukar försöka rikta in på att köra en grej först, när det går bra och jag är nöjd blir det kortare paus och hon får lägga sig i bilen ett tag medan jag röker/dricker nåt osv. Sen tar jag ut henne igen, kör nästa grej, osv.
Men det fungerar bra. På så vis kan jag hålla henne fokuserad hela tiden även om jag är ute i 5 timmar. Skulle jag köra oavbrutet hela den tiden skulle hon nog bli rätt trött. :D

ja givetvis är våra också slutkörda om vi körde 5 timmar i sträck men vi kör ju lydnad först sen skyddet.
Så typ 3 pass på en dag 1 lydnadspass 2 skyddspass, det tar ju tid om vi är 5-6 ekipage
 
Sv: Är våren här???

Här är det också vår :crazy: för rosorna har börjat slå ut igen och en massa andra blommor har fått knoppar igen..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 162
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 151
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp