Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rider min häat på ett tredelat bett med D-ringar. Behöver köpa ett bett till och var och klämde på ett Sprenger Dynamic RS med fasta ringar. Någon som har erfarenheter (både positiva o negativa!) av detta bett?
Jag gillar framförallt hur de delade betten sitter ihop. Många (alla jag känt på) andra har så stora eller felformade öglor att de nästan känns som kulbett Jag har 5-6 olika modeller och köper inga andra metallbett än Sprenger.
För ett par år sedan fanns ju inga sprengerbett kortare än 12,5 cm, men nu har en del sorter iaf kommit i 11,5 plus att de har ett bett som de kallar "ponnybett" Det är ju bra för oss med hästar med lite smalare munnar!@Alexandra_W De flesta av Sprengers bett finns i flera olika tjocklekar. Standard är 14 och 16 mm, men de finns ner till 12 och upp till 18 mm. Möjligheterna är oändliga typ. Enda nackdelen är att många av de riktigt fancy modellerna (WH Ultra bla) finns inte i så korta längder.
@Alexandra_W De flesta av Sprengers bett finns i flera olika tjocklekar. Standard är 14 och 16 mm, men de finns ner till 12 och upp till 18 mm. Möjligheterna är oändliga typ. Enda nackdelen är att många av de riktigt fancy modellerna (WH Ultra bla) finns inte i så korta längder.