Är så stolt idag så det får en egen tråd! Osäkre Melvin gjorde det!

paradiset

Trådstartare
På MIN födelsedag och allt, vilken present! Idag gjorde han det! Han låg kvar i platsliggning trots att grannen reste sig 3 ggr! Först var han så lugn och fokuserad på inkallning en och en från sitt och sedan detta som vi ALDRIG gjort förut! MEN vi har tränat på ett sätt sm gjort susen för min hund. Jag har på en promenad med dottern i vagn kommenderat ligg och fortsatt gå med vagnen vilket för hunden verkligen är nervöst då han tror jag tänker lämna honom! När han efter träning insett att det aldrig kommer hända har han alltå tillslut blivit så här cool Min tränin var lite unortodox som man säger då jag gick rakt fram bara och stannade, tittade aldrig på honom ens! Bara kallade in. Jag får heller inte stirra rakt på honom då blir han nervös!

Äntligen! Efter den lilla uppvärmningen med lite lydnad så gjorde han 2 felfria lopp agility utan minsta "tilt" utan full fokus på matte och i harmoni med sig själv :love::love:

För er som inte följt mina trådar så är min hund en mycket orolig själ, glad och ursnäll men otroligt lättstressad och som tappar all fokus i vissa situationer. 21 maj fyller han 3 år :bump: Jag har verkligen gjort framsteg och då har vi ägt honom i 2 år i juni =)

Sv: Är så stolt idag så det får en egen tråd! Osäkre Melvin gjorde det!

Härligt! Själv fick jag en sådan lyckokick i fredags, jag stängde in hundarna i sovrummet, jag skulle bara säga något snabbt men jag blev kvar därute i minst en halvtimme och ceasar var lugn och tyst och hade gått och lagt sig!

Grattis till dig och till Escodobe också! Det är så härligt när det lossnar. :banana:

Fy vad skönt sådant är! Min hund kan protestskälla och försöka öppna en stund men lugnar sig sedan. Lite är det nog för att barnen brukar stänga in honom och gömma godisar i andra rum så han har lärt sig att det inte bara är trist!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 587
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna