AR - så mycket mer än haute ecole...

Grattis! Jag förstår precis hur det känns!

För två år sedan var jag och min vackra Besten livrädda för varandra... Sen började vi med "Dansa med hästar" och för ett år sedan med AR.
Idag är vi allra bästa vänner och litar på varandra. Besten är oerhört koncentrerad på vad jag vill. Att rida ut ensam är inte heller några större problem, även om jag än så länge inte ger mig så långt hemifrån. :D

Vad detta beror på? Jo säkert är det som du skriver att dressyrträningen har gjort Besten så trevlig att rida att jag inte behöver vara rädd längre. Och, om inte jag är rädd, ja då är Besten inte rädd heller.

Immer

Jag tycker faktiskt inte det här är riktigt rättvist. Varför ska ni ha så mycket kul på Gotland? Plus stränder att rida på. Plus fantastiska gårdar som kostar som ett normalt radhus i en Stockholmsförort. Om man har drömt om att flytta till Gotland hela sitt vuxna liv är sånt inte kul att höra. :cry:

Det enda som fattas är jobb. Jag får nog skola om mig.

Det enda som fattas är jobb, annars

Det finns en guling som du kan låna när du kommer hit. Delad glädje är dubbel glädje :D

Åhh vad härligt!!! Och vad skönt att jag aldrig varit rädd på hästryggen :crazy: Måste kännas hemskt..

Iofs så tycker jag det är lagom hemskt nu när jag lämnat bort min älskade kompis, vi som brukade galoppera över ängarna i grimma oc vara ute och gå tillsammans.. Känns som att man aldrig kommer få ett sådant nära och tillitsfullt förhållande till någon mer häst :cry:

hihi, jag är just hemkommen från stallet där vi har BADAT med våra hästar, jag o Spider84 och min medryttare. Eller förresten - JAG badade, de andra RED på sina hästar som badade *skrattar*.
Trollfuxa och Aminette tyckte vattnet var lattjo och Aminette bjöd på stor härlig benlyftspassage och Trollfuxa såg bara allmänt söt ut när hon klafsade runt.
Och Stella då? Tja, det var LÄSKIGT med vatten och när hon kom ner så blev hon mycket skraj för känslan av vattnet så vi bjöd på lite uppvisning med diverse oidentifierade språng (haha, det finns både levad och terre a terre i henne iaf...), jag höll mej kvar tills damen stannade då jag gled av i vattnet. Spider var nästan impad av att jag höll mej kvar? Sen var vattnet ännu läskigare men hon gick i en gång till iaf.

Ca 2 h var vi ute iaf, en härlig barbackatur i solen (när vi kom hem bjöds det dock på hagelskur, i 15 plusgrader).

Nog kan man hitta på mycket annat även som "AR-ryttare". Bra gympa för fålarna att röra sej i vattnet :-), men jag tror att det inte bara är hästarna som kommer känna av musklerna imorgon?

Nu har jag fått igång datorn igen. *tack och lov*

Skitkul hade vi. Det var smått kul att se Stellas reaktion när hon upptäckte att hon hade bakben = full panik.

"Vi" får vattentränare henne så hon förstår det permanent. :D

Amis "benlyftspassage" var små häftig att sitta på när hon gjorde den. Hon blir en helt annan häst när hon jobbar lite mer. Även om detta givetvis inte var "korrekt" arbete.
Det ska bli kul att göra om det igen. Nu hoppas jag bara att hon inte har ont i knäna imorgon, men jag tror att det är lugnt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka