Är ni patrioter eller hur man nu ska benämna det?

Dags att läsa på lite? Vilket är det enda parti som pratar om kulturkrig ? Vilket parti har ens antytt att de tycker en ”invasion” är OK och hänvisat till att det ändå inte spelar någon roll? Om man inte tycker att traditionell homofobi, misogyni och främlingsrädsla är kulturella uttryck värda att skydda med våld, betyder det att man sagt att man inte motsätter sig en invasion?


Vissa partier är väldigt noga med att skydda medborgarnas fri och rättigheter och vår demokrati. Det är inte något ditt favvoparti bryr sig om speciellt mycket alls.

Vi är för övrigt infiltrerade av en massa helsvenska ignoranta idioter redan så om man betraktar invasionen som stöld av det Sverige står för är det redan i full gång. Men inte från det håll du försöker insinuera.
Det du skriver mig för är rakt motsatt till det verkliga förhållandet, du gjorde samma i klimatdiskussionen där du skyllde mig för att vara "klimatförnekare" när jag om något är den motsatta extremen.

När någon skriver som du blir jag alltid misstänksam. Varför gå på så hårt och dessutom med saker som är osanna?

Erfarenheten säger att så gör bara personer som har något att dölja.
 
Senast ändrad:
Det du skriver mig för är rakt motsatt till det verkliga förhållandet, du gjorde samma i klimatdiskussionen där du skyllde mig för att vara "klimatförnekare" när jag om något är den motsatta extremen.

När någon skriver som du blir jag alltid misstänksam. Varför gå på så hårt och dessutom med saker som är osanna?

Erfarenheten säger att så gör bara personer som har något att dölja.

Jag ifrågasatte det du gick ut med om att partier inte motsätter sig en invasion av Sverige. Mina påståenden i övrigt är också korrekta, men de är självklart präglade av mina åsikter och tolkningar i ämnen det berör. Att du väljer att både anföra främlingsfientlighet och dessutom förmågan att se bakom fasader förvånar inte. Men om du tittar noga nångång så ser du att bakom nästan alla fasader står ett riktigt hus.

Kan vi inte på riktigt diskutera hotet inifrån istället, som åtminstone är mer relaterad till trådämnet?
 
Fast du fattar väl att det är skillnad på att bosätta sig i ett land och ta över styret av ett land?
Hur har du tänkt dig att det skall gå att hindra ett annat större land från att ta över? Det är simpel logik: en öppen gräns med fri invandring är omöjlig att förena med ett försvar av landet.
 
Hur har du tänkt dig att det skall gå att hindra ett annat större land från att ta över? Det är simpel logik: en öppen gräns med fri invandring är omöjlig att förena med ett försvar av landet.
Fel. Din logik är så förenklad att den helt enkelt leder käpprätt fel. Ett ganska vanligt problem hos de som försöker leda alla problem till immigration. Ofta är det riktigt roligt att läsa.
 
Jag ifrågasatte det du gick ut med om att partier inte motsätter sig en invasion av Sverige. Mina påståenden i övrigt är också korrekta, men de är självklart präglade av mina åsikter och tolkningar i ämnen det berör. Att du väljer att både anföra främlingsfientlighet och dessutom förmågan att se bakom fasader förvånar inte. Men om du tittar noga nångång så ser du att bakom nästan alla fasader står ett riktigt hus.

Kan vi inte på riktigt diskutera hotet inifrån istället, som åtminstone är mer relaterad till trådämnet?
Jag undrade vad det är du döljer, den frågan svarade du inte på.
 
Kan vi inte på riktigt diskutera hotet inifrån istället, som åtminstone är mer relaterad till trådämnet?

Jag har anmält ditt tidigare inlägg där du kallar de som inte delar din åsikt för "ignoranta idioter". Lågt sjöberga, till och med för att vara du.

Hotet inifrån består i att en befolkningsförändring försvagar sverige. Det innebär en förändring som innebär att värdet i landet och att försvara det minskar rejält. Även det faktum att sverige inte ens utbildar befolkningen i att försvara vårt land är en stor risk som försvagar landet. Att inte se eller känna värdet av att försvara vårt land mot intrång ÄR en risk. Hur kan det vara kontroversiellt? Att likrikta ett land till en homogen massa som tycker och tänker och har bara EN åsikt är inte någon demokrati att kämpa för, därför anser jag att det är människor som du som står som ett hot mot demokratin.
 
Jag har anmält ditt tidigare inlägg där du kallar de som inte delar din åsikt för "ignoranta idioter". Lågt sjöberga, till och med för att vara du.

Hotet inifrån består i att en befolkningsförändring försvagar sverige. Det innebär en förändring som innebär att värdet i landet och att försvara det minskar rejält. Även det faktum att sverige inte ens utbildar befolkningen i att försvara vårt land är en stor risk som försvagar landet. Att inte se eller känna värdet av att försvara vårt land mot intrång ÄR en risk. Hur kan det vara kontroversiellt? Att likrikta ett land till en homogen massa som tycker och tänker och har bara EN åsikt är inte någon demokrati att kämpa för, därför anser jag att det är människor som du som står som ett hot mot demokratin.

Du tillskriver mig åsikter jag aldrig framfört. Att tycka att främlingshat och kunskapsförakt är ett problem är inte i närheten av att förespråka en enda slags åsikt åt alla.

Grejen är att det är tvärtom, intoleransen kommer från det håll jag pekar ut. Ihop med konservatism och främlingshat. Ingen gynnsam kombination för ett land direkt.
 
Jag har anmält ditt tidigare inlägg där du kallar de som inte delar din åsikt för "ignoranta idioter". Lågt sjöberga, till och med för att vara du.

Hotet inifrån består i att en befolkningsförändring försvagar sverige. Det innebär en förändring som innebär att värdet i landet och att försvara det minskar rejält. Även det faktum att sverige inte ens utbildar befolkningen i att försvara vårt land är en stor risk som försvagar landet. Att inte se eller känna värdet av att försvara vårt land mot intrång ÄR en risk. Hur kan det vara kontroversiellt? Att likrikta ett land till en homogen massa som tycker och tänker och har bara EN åsikt är inte någon demokrati att kämpa för, därför anser jag att det är människor som du som står som ett hot mot demokratin.
Om jag tolkar dig rätt nu så tycker jag att du motsäger dig själv här? En homogen massa som tänker lika är inte värd att försvara men en befolkningsförändring med nya influenser är inte heller bra?
 
Du tillskriver mig åsikter jag aldrig framfört. Att tycka att främlingshat och kunskapsförakt är ett problem är inte i närheten av att förespråka en enda slags åsikt åt alla.

Grejen är att det är tvärtom, intoleransen kommer från det håll jag pekar ut. Ihop med konservatism och främlingshat. Ingen gynnsam kombination för ett land direkt.
Vem står för främlingshat och kunskapsförakt? VEM syftar du på? Om det är jag som avses, måste du tala om för mig vad det är för främlingsförakt jag har, och vad för kunskapsförakt jag bär på? Eller är det bara klyshiga begrepp du tar till istället för att diskutera de problem som finns på ett rationellt sätt? Att "ta debatten" var ett begrepp många här på buke förälskade sig i när 'gilla lika' och 'rör inte min kompis' exploderade i debatten här på buke men jag kan fasen inte se att du tar debatten på ett konstruktivt sätt utan du bara flaxar runt med dina spöklakan "främlingsfientlighet och kunskapsförakt" så snart någon ens knystar NÅGOT relaterat till de förändringar vi ALLA upplever i sverige idag.
 
Vem står för främlingshat och kunskapsförakt? VEM syftar du på? Om det är jag som avses, måste du tala om för mig vad det är för främlingsförakt jag har, och vad för kunskapsförakt jag bär på? Eller är det bara klyshiga begrepp du tar till istället för att diskutera de problem som finns på ett rationellt sätt? Att "ta debatten" var ett begrepp många här på buke förälskade sig i när 'gilla lika' och 'rör inte min kompis' exploderade i debatten här på buke men jag kan fasen inte se att du tar debatten på ett konstruktivt sätt utan du bara flaxar runt med dina spöklakan "främlingsfientlighet och kunskapsförakt" så snart någon ens knystar NÅGOT relaterat till de förändringar vi ALLA upplever i sverige idag.

Jag tycker inte att beskyllande av politiska partier att inte motsätta sig en invasion genom luddiga resonemang om öppna gränser och fri invandring är att ”knysta”.

Dig har jag inte bemött i denna tråd förrän du gick till frontalangrepp på lösryckta grunder.

Jag ser inte vägrandet av asyl till medmänniskor som flyr eller till ryska grönklädda män i missilfordon som det som fattas oss i försvarshänseende. Och det konfliktskapande som är ett visst partis livsluft som ett verkligt sådant.
 
Sverige har ju vare sig öppna gränser eller fri invandring så vilket land pratar du om nu?
Läs inläggen lite bättre så ser du att jag ironiserade över att ett par av riksdagspartierna förespråkar öppna gränser och helt fri invandring. Om deras politik skulle gälla behöver inte ett främmande land starta ett krig för att ta över Sverige utan det är bara för dem att åka hit och ta över landet i kraft av att vara fler.

Historiskt har inget demokratiskt land någonstans och någon gång kunnat föra en sådan politik och bestå som land, det är helt enkelt en omöjlighet.
 
Hotet inifrån består i att en befolkningsförändring försvagar sverige. Det innebär en förändring som innebär att värdet i landet och att försvara det minskar rejält. Även det faktum att sverige inte ens utbildar befolkningen i att försvara vårt land är en stor risk som försvagar landet. Att inte se eller känna värdet av att försvara vårt land mot intrång ÄR en risk. Hur kan det vara kontroversiellt? Att likrikta ett land till en homogen massa som tycker och tänker och har bara EN åsikt är inte någon demokrati att kämpa för, därför anser jag att det är människor som du som står som ett hot mot demokratin.
Varför skulle invandrare vara mindre intresserade av att försvara landet de bor i? Eller missförstår jag dig?
 
Jag kommer med största sannolikhet att krigsplaceras i cevilförsvaret eller får jag rycka in i hemvärnet då jag står som veteran där nu . Tidigare befäl . Jag tänker att jag måste göra något och inte räkna med att någon annan ska göra jobbet . För tänker alla så är det lika bra att fly landet direkt
 
Läs inläggen lite bättre så ser du att jag ironiserade över att ett par av riksdagspartierna förespråkar öppna gränser och helt fri invandring. Om deras politik skulle gälla behöver inte ett främmande land starta ett krig för att ta över Sverige utan det är bara för dem att åka hit och ta över landet i kraft av att vara fler.
Ja förlåt, såg faktiskt att du gjorde det, men efter att jag redan hade postat.

(Det ska gå att ändra i sitt inlägg i några minuter men jag har aldrig förstått hur. Kanske inte funkar från mobil?)
 
Läs inläggen lite bättre så ser du att jag ironiserade över att ett par av riksdagspartierna förespråkar öppna gränser och helt fri invandring. Om deras politik skulle gälla behöver inte ett främmande land starta ett krig för att ta över Sverige utan det är bara för dem att åka hit och ta över landet i kraft av att vara fler.

Historiskt har inget demokratiskt land någonstans och någon gång kunnat föra en sådan politik och bestå som land, det är helt enkelt en omöjlighet.
Du menar att med fri invandring upplöses nationalstaten? Vore det verkligen så illa?

Problemet är väl snarast att det finns för många ickedemokratiska nationer som mer eller mindre tvingar sin befolkning på flykt? Det är ju inte så att ALLA människor i andra delar av världen som har det rätt okej hemma sitter och drömmer om att flytta till ett litet land i Norden.
 
Jag var tidigare krigsplacerad pga militärutbildning inom frivilligförsvaret men är det inte längre. Om de skulle ha nytta av mig inom försvarsmakten vid en invasion skulle jag ställa upp.

Annars tillhör jag totalförsvaret, i och med att jag är svensk medborgare och inte fyllt 70 än. Jag vet naturligtvis inte med säkerhet hur jag skulle reagera om Sverige attackerades militärt, men min avsikt är att fullfölja min totalförsvarsplikt och försvåra för en ockupationsmakt på alla sätt jag kan. Det behöver ju inte innebära att jag ligger och skjuter på ryssar, det kan lika gärna handla om att sabotera för dem så mycket jag kan och ingå i en motståndsrörelse.
 
Historiskt har inget demokratiskt land någonstans och någon gång kunnat föra en sådan politik och bestå som land, det är helt enkelt en omöjlighet.

“Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tossed to me,
I lift my lamp beside the golden door!”
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp