Är kastrerade hanhundar...

Sv: Är kastrerade hanhundar...

JU tidigare du kastrerar deso mindre risk för att de skvätter. De ska hellst inte blivit könsmogna. Många blir bättre även om de kastreras som vuxna,men en del svätter ändå. Rätt individuellt faktiskt.

Vi kastrerade vår sexårige springerhane för tre månader sedan, och redan efter en månad hade han minskat avsevärt på skvättandet. Nu kissar han en långkiss per promenad i stället för en massa fjuttande.

Kastrerade min snart 11 mån gamla kille för 6 veckor sedan!
Före ingreppet skvätte han hur många gånger som helst per promenad. Nu kissar han "färdigt" en gång, kan lyfta på benet ytterligare någon gång under promenaden men skvättandet har försvunnit!

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka