Är jag trött på hästar?

Sv: Är jag trött på hästar?

jag har bestämt mig för att sälja. ska lägga ut annons inom kort. ska bara kolla upp några försäljningstall först. kanske blir att jag överlåter försäljningen till någon som kan mer om det.

Oj ursäkta, såg nu att du skrivit det oxå, ibland orkar man inte läsa igeom alla inlägg ordentligt:o
Men hoppas det går bra med försäljningen!

Perfekt ålder för köpare då mao! Fsgstall eller annons beror på var du bor. Jag skulle som sagt välja fsgstall.

Men du...
har du haft häst i hela ditt liv så kommer det nog bli ganska tomt om du säljer hästen..
Varför skulle inte barn kunna vara med i stallet?
Man får ju anpassa situationen!
Om jag vore du så skulle jag söka mej en annan stallplats.. tex. hos nån som inte har så många inackorderingar där du kan komma o gå lite som du vill o stallägaren tar hand om allt annat..
Det finns såna.. jag är sån tex.
Kollektivstall.. ja där är väl det största problemet att det är på tok för många för att det ska fungera för en som hamnat i din sits.. för eg. tror jag inte att du är helt trött på hästar, men behöver lite avlastning..
Så mitt råd är som sagt.. hitta en annan stallplats!
Jag var ensamstående, hade 10 hästar, 5 hundar en familjehemsplacering när min son föddes.. de gick hur bra som helst.. men jag hade/har ju eget ställe så det underlättar ju naturligtvis.
Klart de blir en stor skillnad om man bor i storstan & måste fara till stallet.. det skulle jag aldrig stå ut med.. kanske du ska flytta ut på landet o ha ett eget stall.. Nee ge inte upp! Det är synd för alla hästar som måste säljas & ständigt byta ägare :cry:

Absolut inte dessa försäljningssstall..
om du nu ska sälja så gör det själv!

en fråga, hur ska jag veta vad hästen är värd??

jag vet ju vad jag köpte den för och den har ökat i värde.

så svårt det är att sätta pris...kollar jag på marknadspriset så ligger hästen på 80.000 kr nivån. men är inte det rätt mycket? hittar man köpare som har råd med den summan?

Om jag var i din sits så skulle jag sälja hästen. Lägg den tiden du får över på ditt barn och familj. Barn är små under kort tid och tiden går snabbt och hux flux är de stora. Är du sugen på att rida så kanske du kan få låna nåns häst nån gång. Om några år kanske du och ditt barn kan ta en ridtur tillsammans. Jag har lagt ridningen på hyllan sen jag fick barn då jag känner att jag har andra prioriteringar än tidigare. Ibland kan jag sakna ridningen men då åker jag till ridskolan och träffar hästarna och kompisarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 322
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25