är jag småaktig?

Sv: är jag småaktig?

Kan ju vara så att den som lämnade kärran inte minns att hon lämnat den där (kanske hade bråttom, fick telefon å glömde kärran när hon sprang ut i bilen för att hämta något :p etc) och när du påpekar det så blir den människan övertygad om att "Jo men visst tömde jag kärran?? måste vara X som lämnat den!"

Där har du en poäng! Jag har teflonminne, inte alls förvånande om jag skulle glömma en sådan sak faktiskt! Även om jag är en i stallet rätt pedantisk hästägare!

Det kan inte vara så att båda helt enkelt tror att det är den andre som mockat sist? Jag är jätteglömsk, och skulle lätt kunna glömma om jag var först eller sist att mocka.

Jag skulle släppa det om jag var du, de gör det säkerligen inte av ondo.

Jag hade ryckt på axlarna och antingen;

- lämnat kvar den så får den som känner sig skyldig tömma den när den kommer tillbaka till stallet/känner för det
eller
- tömt den helt enkelt

Inget som ska besvära så värst mycket.
Om det skulle göra det eller vid upprepade gånger så är det bäst att man tar det personligen och säga som det är, att man blir irriterad.
Lappkommunikation eller konversationer via stalltavlor är det löjligaste som finns och löser inte ett enda problem i världen utan gör bara fler.

ja, men nu var det ju inte kärran i sig som var problemet, utan att någon av dom ljög för mig.

//Cilla, fortfarande rökfri och lättirriterad.

Snälla!! Inga lappar!!! Jag har varit en typisk "lapptyp" och det är hemskt!!! Jag fick en 15-årig flicka att gråtande söka upp mig o säga förlåt!! Efteråt ångrade jag mig så mycket och kände mig som värsta monstret!!!!
-Jag kom till stallet en dag..när jag kom fram till min box så låg det en STOR hög med gammalt spån o bajs utanför..attans vad jag blev arg...
Jag e då den som ALLTID sopar golvet och ser till att alla saker är på rätt plats...ALLTID! Och, det har aldrig spelat någon roll VEM som skräpat ner, jag tyckte OM att göra fint...men..denna dag...EN STOR HÖG utanför min box... trodde NÅGON att det var MIN!?! USCH vad arg jag var!! Vi hade en STOR svart tavla i stallet där jag skrev med jättebokstäver... Attans...hon var så ledsen...hon skulle tagit det när hon ridit, skottkärran var upptagen innan, sen glömde hon bort...så där som alla kan göra...Och jag som blev så arg...förlåt igen...

nej, egentligen inte. men H säger att det var Ms och M säger att det var Hs, så någon av dom ljuger.
lögnare tål jag inte och absolut inte för en sån här liten skitsak!!!

om personen så lätt kan ljuga om en sån här sak, vad kan den då inte ljuga om? att hästarna fick torra täcken på sig? att hästen är vaccinerad? att höet inte är mögligt?
mitt förtroende har iallafall fått sig en riktig törn. men vi ska träffas i morgon och göra nya jourer, så då ska jag ta upp det.....

å förresten... det stod en full kärra igen, dagen efter..... :devil:

Okej, ja men om det är så du ser på saken så ska du absolut prata med dem :)

Tänkte bara mer att ibland finns det saker som är så små som man blir irriterad över men som egentligen inte är så nödvändigt att störa sig på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka