Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst innan. Min mamma är ganska med på att jag ska köpa egen häst, jag har gjort presentationer om vanliga sjukdomar, utrustning, försäkring och hur mycket det kommer kosta att ha min häst. Jag tänker att den ska stå i ett stall jag bor 6 minuter ifrån med buss. Stallet är fyllt av erfarna personer som gärna hjälper till vid ev. frågor, samt mammas gamla kollega som har egen häst där har hjälp mig och visat rutinerna och hur det är att ha häst. Jag har en ganska bra uppfattning tror jag, det är jobbigt. Jag kommer inte kunna vara med kompisar lika mycket men det är jag villig att ge upp då hästar är allt för mig. Jag har möjlighet att gå till stallet varje dag och i stallhyran ingår ut och insläpp samt foder på morgonen och lunch. Mamma har sagt att hon gärna hjälper till att ha ansvar med min häst och betala med pappa. Mina föräldrars inkomst tillsammans är ungefär 60 - 70 tusen kronor varje månad. Pappa vill dock inte följa med till stallet men har gått med på hjälpa till med endast en liten summa av pengarna. Men nu undrar jag, är jag redo för häst? Jag vill inte skicka mejl till stallchefen att jag vill hyra stallplats och att hon sedan säger att det är för tidigt och att jag inte kan tillräckligt om hästar. Jag vet hur man lindar sår och vilka salvor man ska använda, ev utrustning som täcken, vanliga sjukdomar, hur mans er skillnad på frisk och sjuk häst. Jag kan rida hästar ganska basict, alla gångarter och i form.
Fråga mig gärna frågor! Mamma är inte hästvan, men hon har erfarenhet om sårskador, muskler osv, hon har sagt att hon gärna vill lära sig och hjälpa till med hästisen.
Tacksam för svar.
Fråga mig gärna frågor! Mamma är inte hästvan, men hon har erfarenhet om sårskador, muskler osv, hon har sagt att hon gärna vill lära sig och hjälpa till med hästisen.
Tacksam för svar.