Är jag löjlig?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare EvensPila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 823
E

EvensPila

Har nu ett tag funderat starkt på att ta ut en Equi Terapeut till min islänning. Hon är väldigt lydig och snäll när man rider, har aldrig stegrat, bockat eller skenat. MEN, hon har svårare för höger galopp, vissa dagar är det nästan omöjligt att få fram den, och andra dagar går det ett par språng, men det känns orent.
Sen har hon nästan aldrig töltat rent. Bara några få steg under det året jag haft henne.

Kan det vara så att galoppproblemet bara är en träningssak, och att vissa islandshästar har svårt för att tölta?
Eller borde jag ta ut en E.T ? Vad tycker ni? :)

Sv: Är jag löjlig?

OBS: Vi har inte kommit så långt i hennes utbildning ännu, hon är bara "grundriden".

Det är väl aldrig fel att ta ut ET?

Jag tar ut massören ganska ofta, då hinner hon känna när nåt är "på gång" liksom och det hinner inte gå så långt och det är bra!

Min 3 åring som knappt görs nåt med har oxå fått massage 3 ggr, hon tycker det är skitmysigt, hon går faktiskt ut ur sin box och ställer sig på uppställningsplatsen och väntar när hon hör "massagetanten"

jag tycker absolut du kan ta ut ET.

Jag tar ut ET regelbundet även om jag inte känner några större fel. I morgon ska vetten komma ut för en grundlig genomgång mest för att jag ska vara på säkra sidan men jag har inte kännt något. Hon går hur fint som helst för tillfället.

Hästar är experter på att dölja att de har ont.

Jag tycker det låter som en bra ide att ta ut ET. De kan göra underverk! Troligen har din häst problem nånstasn, det låter ju iaf så. Lite konstigt att inte konstigt att inte kunna galoppera!

Visst kan det vara bara en träningsfråga, men är det så stor skillnad på vänster och höger gallopp så kan det nog vara bra att kolla upp! Du missar ju inget på att ta ut ET:laugh:

Jag tycker det vore jättebra att ta ut en ET, jag tycker man borde göra de på alla hästar en gång varje halvår för att kolla läget. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 918
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej, Min häst har fått diagnos hovledsinflammation men veterinären hittade inget fel varken på ultraljud eller röntgen. Han var inte... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 023
Senast: zooii
·
Skola & Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde... 2
Svar
33
· Visningar
2 752
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 835
Senast: klystron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka