Är jag knasig?

L

LillaMy1985

Hej!
Jag har under senaste tiden börjat intressera mig för galopp sporten.
Inte för att jag drömt om att bli jockey sedan barnsben, inte för att jag har någon ovanligt stor förälskelse för fullblod och inte för att jag blivit hänförd av sporten, för jag har aldrig någonsin sett ett lopp annat än på tv.
Jag intresserar mig för att jag älskar hästar och alltid har velat jobba med hästar. Så en dag när jag såg ett avsnitt av Hästliv som handlade om galopp så slog det mig att min kropp antagligen är som klippt och skuren för galopp. 157cm lång och medel vikt på 47kg.. lätt för att bygga muskler. Så nu ska jag vara med på en galopp-vecko-kurst på Strömsholm på måndag.
Är det knäppt?
Jag mernar, alla här värkar ha drömt om fullblod hela livet.
Jag känner mig bara som hittad efter vägen.. :smirk:
nåja
Tror ni man kan bli jockey fast man först upptäckte sporten vid arton års ålder?

Klart du inte är knasig. Själv har jag alltid vart intresserad av galoppen, men d spelar ju ingen roll.
D låter ju som om du har en bra längd o vikt för att kunna bli jockey, men att du har lätt för att bygga muskler är egentligen inte till ngn fördel inom galoppen eftersom jockey ofta kämpar med viktproblem. Men visst behövs d muskler för att rida galoppörer... ;) :crazy:

Tycker d e kul med nya personer som öppnar ögonen för galoppen! :banana:
Lycka till på kursen!

Jag(är 20år) har sökt en arbetsryttar utbildning på Strömsholm och jag har heller aldrig ridit galopp. Men jag har varit intresserad av att göra det. Jag blir efter avslutad utbildning behörig att jobb ai proffitionellt galopp stall med sköta och träningsrida hästarna. Men jag har inte rätt vikt för att bli jokey, jag väger ca 63 kilo. Jag är även ganska lång ungefär 172cm. Men som träningsryttare går det bra. Om du är intresserad av galopp så satsa på det. Det spelar ingen roll om du inte haft en dröm sen liten. :rofl: satsa om det lockar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka