Så tolkar inte jag det. Jag tolkar det som att han har påbörjat processen och förståelsen att toabesök gör man själv. Inte som förr, när dasset hade flera hål o alla satt samtidigt.
Fast man gör inte toabesök i köket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tolkar inte jag det. Jag tolkar det som att han har påbörjat processen och förståelsen att toabesök gör man själv. Inte som förr, när dasset hade flera hål o alla satt samtidigt.
Helt ot men jag trodde du var i 20-års åldern.Ni här på Buke som har blöjbarn, hjälp mig förstå en sak. Ja det är ju ganska många år sen jag hade blöjbarn (yngsta sonen är 20) så jag kanske inte riktigt fattar det här
Såg nämligen ett inlägg på facebook som fick mig tappa hakan lite. En bekant hade kommenterat en väns inlägg så då blev synligt i mitt flöde.
Mamman som postade inlägget var så stolt över sin son, för han hade kört ut henne från köket när hon lagade mat för att han ville göra nr 2 i blöjan ensam (ståendes på en pall i hörnet)
Sonen hade skrikit "NEJ mamma gå bort" när hon, ståendes ute på balkongen, tagit i dörrhandtaget. Vilket mamman då var så jättestolt över, "min stora duktiga pojke"
Jag är ledsen men är det bara jag som tycker det är jättekonstigt
Helt ot men jag trodde du var i 20-års åldern.
kl
Hade nog bet barnet att bajsa någon annanstans, hade inte blivit stolt i alla fall om det inte ligger något annat bakom
Exakt det här funderade jag över när jag såg en mamma dela ett blogginlägg i en av de många dela-din-blogg-här-grupper som finns på Facebook. Inlägget handlade nämligen om att hon varit på sjukhuset med sin dotter (7-9 år gammal, minns ej exakt) p.g.a. dennes urininkontinens. I och med FB-delningen var för och efternamn på mamman fullt synligt, och i inlägget låg en tydlig bild på dottern samt hennes tilltalsnamn. Varför i hela friden skriver man om det på en offentlig blogg? Och varför känner man behov av att dela ett sånt inlägg på FB bland tusentals okända människor? Det känns oerhört respektlöst.Jag har inga barn, men jag har personer i mitt Facebook-flöde som verkligen skriver precis vad som helst om sina barn/familjer på Facebook. Jag blir faktiskt helt beklämd när jag läser såna uppdateringar. Vad får man ut av att berätta för alla på sociala medier (det här är dessutom personer jag inte känner speciellt väl, så vederbörande har inte bara de närmaste på sin vänlista), om hur ens barn bajsar på sig eller kissat i sängen eller inatt var x helt torr? Jag förstår verkligen inte.
Jag skaffade min Facebook ganska sent, 2009, men de som fick bebis då har alltså en sjuåring idag. Med tanke på hur barns internetanvändning ökat lär det ju inte ta lång tid innan dessa barn själva kan läsa sina föräldrars uppdateringar om dem som små. Det är inget jag vill att mina barn ska få göra, eller som jag velat läsa om mig själv...
Exakt det här funderade jag över när jag såg en mamma dela ett blogginlägg i en av de många dela-din-blogg-här-grupper som finns på Facebook. Inlägget handlade nämligen om att hon varit på sjukhuset med sin dotter (7-9 år gammal, minns ej exakt) p.g.a. dennes urininkontinens. I och med FB-delningen var för och efternamn på mamman fullt synligt, och i inlägget låg en tydlig bild på dottern samt hennes tilltalsnamn. Varför i hela friden skriver man om det på en offentlig blogg? Och varför känner man behov av att dela ett sånt inlägg på FB bland tusentals okända människor? Det känns oerhört respektlöst.
Jag har inga barn, men jag har personer i mitt Facebook-flöde som verkligen skriver precis vad som helst om sina barn/familjer på Facebook. Jag blir faktiskt helt beklämd när jag läser såna uppdateringar. Vad får man ut av att berätta för alla på sociala medier (det här är dessutom personer jag inte känner speciellt väl, så vederbörande har inte bara de närmaste på sin vänlista), om hur ens barn bajsar på sig eller kissat i sängen eller inatt var x helt torr? Jag förstår verkligen inte.
Fattar inte heller. Min onge figurerar titt som tätt på Facebook, men endast i positiva situationer.
Kul för ungen att veta när han är 7-8 år att han skitit på facebook. Tänker inte föräldrar alls på sina barns integritet?En av mina facebookvänner lade häromdagen ut en bild på sin son när han satt på pottan och bajsade. Så gör man bara inte (tycker jag iaf)!
Tänker inte föräldrar alls på sina barns integritet?
Fler föräldrar borde tänka "hur skulle jag känna om det var mig det här inlägget/bilden/situationen handlade om?" innan dom trycker på skicka-knappen. Ytterst få av dom som gladeligen lägger upp sånt om sina barn skulle ju göra samma sak om sig själva, det borde vara anledning nog att låta bli.Verkar som att många inte tycker barn har någon (rätt till) integritet över huvud taget. Allt från hemska bilder till uthängning på Facebook till tvingande att krama släktingar. I alla fall i min omgivning
tvingande att krama släktingar. I alla fall i min omgivning