Är jag galen...

L

LadyBlue

.. om jag åker ca 55 mil, alldeles ensam, med en 5 månadersvalp på utställning?! :crazy:

Har jordens beslutsångest, men vill så gärna! :angel:

Sv: Är jag galen...

Hade känts bättre om det hade varit fler hundar, och vuxna.
Då har ju det ju lite mer betydelse.... kanske... :D

Tror att jag kan ordna en övernattning efter 30 mil ungefär, då blir det iofs lite längre men....

*funderar vidare*

Det vore ju toppen om någon vänlig själ skulle vilja det!
Ska till Piteå.

I min värld så :) Skulle lätt fara så långt för agility och så men inte en inofficiell utställning. Finns det verkligen inget närmare?

Javan

Inte for en inofeciell,men jag reste fran Sto till Sofiero, Helsingborg med min valp, off. SKK, med tag!

Tja man får ju ta det för vad det är!! En rolig grej. Jag tänker mest att det kostar pengar, men annars så. Jag kan lätt åka hur långt som helst för att göra sådana onödiga saker :angel: Förr hade jag mer eller mindre egen bensinsnål bil och vi susade runt på gatorna hur som helst hundarna och jag! (Jo jag är Norrlänning också ;))

LadyBlue skrev:
.. om jag åker ca 55 mil, alldeles ensam, med en 5 månadersvalp på utställning?! :crazy:

Har jordens beslutsångest, men vill så gärna! :angel:

Klart att du är galen, men vem är inte det? :D Sådana där resor blir det både nu och då - bara för att man vill. Ett så gott skäl som något!:p

Klart det finns närmare, men inte denna helg ;)
Det är en bra domare, vi har anmält och har länge vart inställd på att åka.
Skulle egentligen samåka med några andra, men de ändrade sig och stannar hemma...

Det är bensinpengar jag tänker på oxå.
Men just nu har jag pappas helt nya bil,
relativt snål och dessutom bra mycket säkrare att åka i än min egna.

Här uppe får man ju vara beredd att åka ganska långt!

Jag for flera vändor med min tik ifjol. Nu i år blir det en hel hög med utställningar minst 55mil bort...

PM damp ner i brevlådan idag, nu kan jag bara inte låta bli! :angel:

På lördag bär det av, och i stället för att stanna och övernatta efter halva vägen,
hittade jag billigt boende på Piteå Ridklubb! :)

Så, är det någon mer som ska ställa där på söndag?

Är det på SSRK:s utställning? Min tik som jag har ute på foder ska dit då hennes matte tycker utställniing är myyycket roligare än jag :)

Själv stannar jag hemma med min stackars gamling som fick operera sig idag, dumma hund man ska inte äta sockar som mat...

Javan

ja precis, glömde säga att det är SSRK :)
Vad är det för ras då?

sockar är... inte bra!
hade en hane förut som åt ALLT! sockar, handskar, halsdukar... :crazy:

Flatcoated retriever! Gammelmannen trodde han hade plåtmage... och åt upp en hel socka. :(

Han har varit jättedålig och idag fick dom öppna honom och plocka ut den dvs bukoperation och det är inte en liten operation. Men nu verkar han pigga på sig för han har faktiskt ÄTIT och DRUCKIT så jag är jätteglad trodde jag skulle förlora honom och han är ju bara nio år.

Gissar på att nosen på din avatar är en golden?

Javan

usch då, förstår att du oroat dig!
men vad skönt att han verkar repa sig fort!

nosen tillhör goldentanten vi fick ta ner i höstas, min vackra Fanni :love:

Håller tummarna att det går bra för dig på utställningen! Har du nu åkt så långt så hoppas jag du får utdelning för det också. Det brukar vara tuff konkurens i goldenringen, finns en del fina goldens i Norrbotten som ofta går bra.

Flatringen brukar inte heller vara så "enkel" har inte ens koll på hur många som är anmälda :o men jag hoppas det går bra för lillbruningen i alla fall!

javan

hoppas faktiskt på bra konkurens! :D
fast egentligen är det mest träning för henne, är andra utställningen.
var i övik i helgen, och det gick ganska bra, men där var vi ensam i klassen, och fyra hundar i bästa tikvalp,
så då betyder ju inte resultatet så mycket...
är faktiskt mycket träning för mig med, har alltid haft med mamma som coach, men hon är i thailand och roar sig,
så nu måste jag vara nervös själv! :D

det är 72 flattar anmälda!
hoppas det går bra för din fodertik oxå!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 726
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Troll
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern