Är jag för stor för c ponny??

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

suss44

Hejsan! Efter att ha läst tråden om dom som är för stor för sina ponnysar har jag blivit orolig:crazy: Jag väger ca 45-50 kg och är 168 lång ca och jag hade tänkt köpa en c-ponny.Är jag helt galen nu eller är hästen för liten för mig? Hade tänkt att tävla lite å så..
Snälla svara på detta för snart blir jag galen:S :)

Sv: Är jag för stor för c ponny??

Du inte för tung, men om jag vore du skullle jag satsat på en D-ponny, risken finns att dina ben blir för lång annars.

Jag kollade på både C och D ponnies när jag var 15 och skulle köpa nya ponny, då vägde jag ca 46kg och var 160cm lång. Det blev en maxad C ponny tillslut då jag fastade för en honom :love: Men det bästa hade nog varit om jag köpt en D ponny.

Vikten är ju inte det stora problemet i ditt fall...det är ju att dina skänklar kanske inte kommer på rätt ställe om du är för lång. Nu vet jag ju inte hur gammal du är alltså om du växer mer, men jag tycker nog att du ska satsa på en D- ponny istället...

Vikten är somsagt inga problem. Men jag tycker att du är för lång. Sattsa på en D-ponny istället !

Lycka till med köpet.

Hejsan! Efter att ha läst tråden om dom som är för stor för sina ponnysar har jag blivit orolig:crazy: Jag väger ca 45-50 kg och är 168 lång ca och jag hade tänkt köpa en c-ponny.Är jag helt galen nu eller är hästen för liten för mig? Hade tänkt att tävla lite å så..
Snälla svara på detta för snart blir jag galen:S :)

Jag är själv 168 och väger lite över 50kg, jag skulle känna mig jätte lång på en C-ponny! Jag har en maxad D-ponny, kan nästan känna mig lite långa på henne med när jag ridigt stora hästar.

Jag tycker du ska sattsa på en D-ponny dels för att du antagligen kan ha den längre och för att du inte ska känna dig "lång".

Lycka till med hästköpet! :rofl:

jag skulle också satsat på en d-ponny. är inge kul att känna sig för lång.

Jag tycker att det inte låter som att du är för tung, men risken finns tyvärr att du blir förlång. Och det är inte kul :crazy: Skulle jag varit dig skulle jag nog sattsat på en D-ponny :) Lycka till :D

Tack för att ni tog er tid och svarade:)! Efter att få höra vad ni tycker så ska jag nog satsa på en d-ponny=) tack för svaren:)!

Jag red en 145cm ponny för några dagar sen och är själv 167cm lång. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg spegelbilden av oss i ett fönster, inte för att det kändes rätt för fem öre heller, men ja.. helhetsbilden var som tagen från lustiga huset:rofl:
Tycker även att maxade D känns små, men då är jag även van att rida liten häst/häst så det kan väl bero på det.

Men ska du ha ponny, så köp D-ponny! Tråkigt att antingen från första början vara för stor eller att växa ur allt för snabbt:(

ALLA DISKUSSIONER OM; längd, vikt, storlek och liknande tas i denna tråd, http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=792580 och inte i några nya trådar. Detta gäller oavsett bukeanvändare.

Detta är INTE för att vara dum eller bossig, utan för att underlätta för andra användare som också är intresserade av detta ämne, så att man slipper bläddra i 1500 trådar.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 240
Senast: Johannna1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama