Är jag för sent ute?

Whoever

Trådstartare
Jag är super rudis egentligen på tävlingar överhuvudtaget! Sist jag var och tävlade aktivt var med min gamla pålle för sju år sen.

Men nu har jag en sån fin fullblodshäst hemma! Och en gammal önskedröm har börjat blomma.. Fältttävlan! Han är fin och jämn i dressyren med jämna fina gångarter. Hans syster har gått breeders i fälttävlan och pappan ger goda hopphästar.
Men jag har inte börjat hoppa ännu med honom! Litet i terrängen, små bankar, stockar, bäckar. Men ABSOLUT inget mer. Vi har klivit över någon bom. Och han är fem i år och jag skyndar långsamt. Jag är ju inte ute efter någon ft-karriär. Utan bara efter att ha roligt och utvecklas.

Om jag är ringrostig och hästen är ung och jag bor i norrland. Är det "för sent för oss"?

Sv: Är jag för sent ute?

Jag säger bara; GO FOR IT!

Om någon säger att det är för sent, ge dom en smisk i rumpan och visa hur fel dom har! vad kul ni kommer ha! :)

Om jag är ringrostig och hästen är ung och jag bor i norrland. Är det "för sent för oss"?

Du har ju världens läge! Skaffa dig en bra tränare så kommer du kunna gå hur långt du vill. Det enda trista är att det är mycket dyrare för oss norrlänningar än för de andra i slutänden, vi måste åka längre.
Du har ju bästa utgångsläget, kör hårt!

Jag bor i Norrland, har en medioker halvblodsjätte utan vidare vilja och ÄNDÅ väljer jag att rida FT.
Korkat? Kanske.
Roligt? Jajjemen! :)

Jag har en jättetrevlig grundtränare som är lugn och metodisk. Som jag rider för en gång i veckan. Sen har jag en kompis som är jätteduktig och kompletterar tränaren mycket bra. Som det är nu så "gjuter jag grund" -Grundform, kondition och gå fram i all terräng. Vi är certifierade bäck och lerdikeskorsare. Han är SÅ modig!

Du har ju världens läge! Skaffa dig en bra tränare så kommer du kunna gå hur långt du vill. Det enda trista är att det är mycket dyrare för oss norrlänningar än för de andra i slutänden, vi måste åka längre.
Du har ju bästa utgångsläget, kör hårt!

Jag bor i Norrland, har en medioker halvblodsjätte utan vidare vilja och ÄNDÅ väljer jag att rida FT.
Korkat? Kanske.
Roligt? Jajjemen! :)

Men Bella! Det där var ju inte sant?? Parren är väl inte medioker och ni är ju ett jättekäckt ekipage...kom igen Hofors hägrar och glöm inte: Heja, heja detta ska ni greja!!!!:rofl::rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka