Är jag för lång?

T

Ticka

Hoppas det funkar nu då... tredje gången gillt!
Here we go!
th_Spunkisjag.jpg

Sv: Är jag för lång?

Jag tycker inte att du ser för lång ut alls! :)

Det e lite kul...hästen e under 140 å jag e 170...:D

Det är lugnt;)... Själv rider jag en Welsh Cob som är ca 146 idag men hon växer lite till:)...jag är 174 cm.

Senast ändrad:

Verkligen inte:) Antagligen är din häst så bred över ryggen att det jämnas ut.

Söt!

//Gilly

Ha ha, ja man är ju inte ensam.. *skönt*
Tror damen stannar på 149 *suckar lite*, och jag drar 187...
Ska försöka få in lite referensbilder... :angel:

Nä, ni ser perfekta ut! Alltså, visst är det underbart att man får ha vilken storlek man vill på hästen sedan man började med western. När jag tävlade dressyr var det liksom obligatoriskt med stora och kantiga hästar på 170 cm som gick sönder för minsta lilla och krävde jumbo-hästtransporter. Tyckte det var så skööönt att lägga bjässehästarna på hyllan. Min nuvarande häst är 149 cm (jag är 173 cm). Kommer aldrig någonsin köpa större häst än d-ponnymått :rofl: Och min sambos häst är 155 cm (han själv är 185 lång).

liina_paula.JPG

Håller med dig, det är så himla skönt med hanterlig storlek på hästarna. När jag höll på med hoppning var det minst 165 cm, annars var det en "ponny". Största hästen var 185, huvva, säger jag idag!

apsolut inte - det underbaraste som fins är små söta hästar XD ja sjäv rider man en Weslh montain maxad B-ponny :rofl: och jag är 162 cm :D och det ser väll hygglit ut jag är i max storlek för henne men men :D :angel:

om det är en maxad B-ponny är det snarare en welsh.

då en Welsh Mountain MAX får vara 122cm, högre = welsh!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir tredje gången gillt för den brittiska fälttävlansprofilen Angela Tucker när hon återvänder som domare för Breeders Trophy i...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 183
Senast: gulakatten
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: Emiro
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka