Är jag för låång??

Z

zasso

Kan inte sluta fundera... Vet inte om denna tråd hamnar rätt men jag provar. Rider nu en häst som endast är 152cm hög. Är inte van vid så små hästar men blev ju så förtjust i honom. själv är jag 179cm men dock ej för tung, som tur är. Är det helt galet, om man inte ska tävla???::confused:
 
Sv: Är jag för låång??

Kan inte sluta fundera... Vet inte om denna tråd hamnar rätt men jag provar. Rider nu en häst som endast är 152cm hög. Är inte van vid så små hästar men blev ju så förtjust i honom. själv är jag 179cm men dock ej för tung, som tur är. Är det helt galet, om man inte ska tävla???::confused:
¨
känns det vingligt, oblanserat osv är du nog för lång...annars är det nog ingen större fara...även om det kanske "ser" konstigt ut...(beror på hästens exteriör också)
 
Sv: Är jag för låång??

Har lång hals, hästen altså.... kraftig i kroppen. Inga små pinnben direkt, som tur är!
 
Sv: Är jag för låång??

Rid på du! :)

Jag själv är 175 och rider på min kraftiga d-ponny som är 148, går hur bra som helst! Väger inte heller mycket, ser inte lång ut på han heller då han bär upp så otroligt bra :)
 
Sv: Är jag för låång??

det är nog ingen egentlig fara , bara somsagt om det känns vingligt och ostadigt när du rider. är hästen lite kraftigare så ser det säkert inte konstigt ut : )
 
Sv: Är jag för låång??

Tack för alla snälla svar! Har verkligen tänkt på detta som ni förstår.. Man vänjer sig rätt fort med en mindre häst, känns även lättare att hantera, den tar som så lite plats, o vänder på en femöring, ha,ha
 
Sv: Är jag för låång??

KÄNNS det bra är du inte för lång :)
 
Sv: Är jag för låång??

Det beror ju lite på hur bred han är? Om han är vid över ryggen "sväljer" det ju mer ben. Men om allt känns bra och han kan arbeta utan att du stör honom så tycker jag du ska fortsätta rida honom. Jag är 172cm och rider mina D-ponnyer den ena är ca 143cm.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 269
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp