Är jag ensam om att tycka Paranormal activity är ett skämt?

Mirre

Trådstartare
Alla verkar tycka att den är så bra och så läskig. (Har bara sett första så syftar på den)
Jag (och dåvarande sambo) satt hela filmen och väntade på att det skulle hända något, största delen av filmen sov de ju :p

Tycker som dig. Ingen film som är särskilt bra. :p
Tror det är stämningen i filmen som egentligen ska vara det läskiga.

Beror lite på vilken typ av skräck man tycker är läskigt. Själv klarar jag absolut inte att se dem själv och har handen beredd framför ögonen titt som tätt ;) Men tycker dock att 2:an och framförallt 3:an är betydligt läskigare, ettan är i jämförelse med de inte alls läskig, tyckte dock det den första gången eftersom det var första och vi satt i en stuga ute på landet och såg den mitt i natten :p Efter 2:an eller om det var 3:an vågade jag inte vara ensam i stallet på ett tag, tyckte hela tiden att dörren rörde på sig eller hövågen :crazy: :p detsamma hemma om inte det var tänt i alla rum:angel: hehe

Se på de andra, tror första filmen hade rekordlåg budget så kanske det det kan bero lite på det ev...

Senast ändrad:
Alla verkar tycka att den är så bra och så läskig. (Har bara sett första så syftar på den)
Jag (och dåvarande sambo) satt hela filmen och väntade på att det skulle hända något, största delen av filmen sov de ju :p

Det beror nog på vad man är rädd för :) Jag är inte alls rädd för blod, krig och monster i filmer, men blir livrädd av psykologiska filmer där "vanliga" människor står och stirrar oförklarligt. Usch.

Jag har kollat på fyran, och den är knappast läskig. Billig skrämsel, enligt mig. Men någorlunda intressant. ^^

Den är så sjukt dålig! Jag brukar älskar psyk-filmer, det är den enda skräckfilmstyp som finns i min värld. Blod, zombies och utomjordingar som kidnappar våra hjärnor är underhållning, men inte så vansinnigt läskigt. Rec (den på spanska, såg att det kommit en engelsk version) var otäck, kan visserligen berott på att vi såg den i en något skitig källare i Spanien :angel:

"Se Paranormal!" hojtar vännerna. "Den är sååå sjuuuukt otäckt!", " Jag kunde knappt sova på flera dar efter!"
Woho tänker jag, det här låter lovande! Drar igång filmen och.. Eeeh.. Men nu kanske? Nähä.. Nu? Jo men nu! Oj, det var visst eftertexterna...
Samma sak med The Ring. Folk runt om hypade upp det så otroligt att jag tänkte "Det är måste vara så sjukt hemskt!", men det var ju också mest överreklamerat.. Däremot var det väldigt kul att kolla ihop med två hysteriska tjejer i 17-årsåldern. DE var ganska skrämmande :p

Jag tyckte faktiskt att ettan kunde vara obehaglig emellanåt - jag blir inte rädd av jumpscares eller gore, men tycker subtila saker som exempelvis skuggan och Katies stirrande är äckliga - men det dränktes dock i irritation över det FÖRBANNADE jävla aset Micah. Vilken respektlös, idiotisk, rent vedervärdig liten människa. Jag kan inte minnas att jag någonsin velat strypmörda en karaktär så stenhårt som jag ville göra mot honom. Åh, jag blir arg bara av att tänka på det, haha.

Alla sequels är dock totalt genomvärdelösa. Uppenbart fall av "vi har inga nya idéer men $$$ är trevligt".

Har inte sett den, men brukar bli bra mycket räddare om inget händer (eftersom jag sitter och väntar på det hela tiden) än filmer där folk mördas och det mest är äckligt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: soom
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 822
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar