Är jag dum i huvudet??...

N

NaddeKarlsson

Jag har ridit hela mitt liv och har föräldrar som har jobbat och jobbar med hästar.
Jag har aldrig varit mycket för att tävla, men vill ändå komma ut på tävlings banan snart och sen som mål att rida medelsvår.

Så jag tänkt och tänkt på vad jag vill och har kommir fram till att jag ska träna medelsvår och träna hårt men bara kanske bara tävla 1g i månaden eller varannan månad och då på 120 - 130 höjd...låter det hel konstigt??:confused:

Jag har ju grönt kort och allt, det är bara det att jag inte tävla jämt liksom...och då ist träna på hög nivå...kan man göra så eller låter det helt absurt???

Rider på träning medelsvår/svår banor och trivs med det men som sagt är ingen tävlings männsika
Hjälp mig

// en förrvirrad Nathalie

Sv: Är jag dum i huvudet??...

Hej Natalie! Jag har själv tävlat fast på väldigt låg nivå eftersom jag ogillar att nerverna tar överhanden och jag får koncentrations svårigheter... så jag väljer att just tävla på en nivå som jag känner att jag kan behärska utan problem. Mitt tips är att börja tävla i en lite lägre klass innan du ger dig in på de lite högre klass... Du måste inte tävla 120-130 cm bara för att du har Grönt kort... Ta chansen och se det som en träning för dig och känn efter: "klarar jag det här eller inte?!" Lycka till! //Cecilia, LBRK

Jag har ridit hela mitt liv och har föräldrar som har jobbat och jobbar med hästar.
Jag har aldrig varit mycket för att tävla, men vill ändå komma ut på tävlings banan snart och sen som mål att rida medelsvår.

Så jag tänkt och tänkt på vad jag vill och har kommir fram till att jag ska träna medelsvår och träna hårt men bara kanske bara tävla 1g i månaden eller varannan månad och då på 120 - 130 höjd...låter det hel konstigt??:confused:

Jag har ju grönt kort och allt, det är bara det att jag inte tävla jämt liksom...och då ist träna på hög nivå...kan man göra så eller låter det helt absurt???

Rider på träning medelsvår/svår banor och trivs med det men som sagt är ingen tävlings männsika
Hjälp mig

// en förrvirrad Nathalie

Klart du kan,en del jag känner är riktiga träningsnarkomaner och ger sig bara ut då och då och skuttar runt en 1.20,lycka till!

Man bör ju förståss inte göra sin tävlingsdebut i medelsvår klass.

Nej det var inte riktigt det som jag hade tänkt heller, men formulera mig lite konstigt.
Jag kommer börja väl göra "tävlings debuten" på 100 - 110, men jag har som MÅL att tävla medelsvår om jag tävla aktivt och det vet jag är inga problem men mina tävlings nerver gör det svårt:(...

Senast ändrad av en moderator:

nej..samma sak för mig tycker inte alls om att tävla....bli så nervös så jag slipper helst det , men varför ska du tävla om du inte gillar de??

Bara för att man vill tävla så måste man inte åka iväg varje helg:p Jag har gjort 8 starter (på 4 tävlingar) i år och jag tycker att det är ganska lagom:bump: Nästa år så ska jag försöka starta 1 g i månaden men får se om jag och hästen orkar. måste se hur ekonomin ser ut också:p

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 044
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar