Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?
Oj! Här skulle jag jättegärna ta emot en "stalltomte"! Någon som sätter hästarna främst, som vill pyssla och ge dom uppmärksamhet, och inte bara ser ridningen/körningen och knappt kan hantera en dynggrep! Har sökt efter en sådan människa i flera års tid! Jag är uppvuxen på det sätt du beskriver: man hängde i stallet, mockade, ryktade, utfodrade, smörjde utrustning, tog in/ut hästarna osv. Sen OM man fick rida/köra någon gång så var det fulländat! Men det var inget som var ett krav. I dagens läge är ridningen/körningen mer ett krav från personerna. Det är lite som, "om jag mockar hans box så ska jag rida"....Blir lite "trött" på alla dessa hosthostbortskämdahosthost personer som inte verkar förstå att den där ridningen är bara 3-4% av all tid man lägger ner på hästarna.....
Har annonserat och plöjt igenom annonser och hört mig för bland bekanta jättelänge, men de enda personerna man hittar så är de som ska träna och tävla aktivt och hästarna ska vara högt skolade och hoppa minst 2 meter utan minsta problem. Och att göra något annat förutom att rida, typ mocka och lite sånt "mindre roligt" arbete, nej herrejösses! Det får väl ägarn ta hand om, enligt dem... suck...