Är importerna bättre?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

flinta

Eller är det bara så att man köper en "färdig" häst och däför kan hävda sig bättre.

I Globen var det väl bara importer, eller?

Många av importerna, speciellt reininghästarna är tränade med lite andra förutsättningar (läs bättre underlag för stop) än de flesta svenskfödda hästarna.

Varför det bara var importer i Globen får du fråga den som bjöd in ekipagen ;)

Malin

I år är det 2 st svenskar som kvalar och 2 st som får sk. wildcards + (jag tror) 6 inbjudna ryttare från övriga europa.

Malin

Import betyder ju inte alltid färdig häst.....
Min hingst Lancer var med i globen och ja han är också importerad..Men han köptes som 2 åring, endast sadelvan...
Vill man ha något speciellt så går det ju ganska smidigt att importera i dagens läge.
Sen är det ju mycket mer än att "bara" köpa sig en tränad häst...Mycket Mer.....
Tränare, hästens förutsättningar, hållbarhet,m.m.

När det gäller Globen så är det ju en uppvisning av Reining som görs i tävlingsform....I år kan alla kvala dit och sedan inbjuds några ekipage från Europa. Tidigare år har Micke K, bjudit in ekipage som visat fram fötterna under året....

Hade för mig att det var Ronny som hade tränat Lancer från början men var inte 100 ¨å jag vågade inte skriva det :)

Helt riktigt att det inte är så "bara" att köpa en färdig häst. En sak att träna upp en häst- en helt annan att bibehålla glädjen och motivationen hos den!

Malin

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 428
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 473
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25