Är importerna bättre?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare flinta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 211
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

flinta

Eller är det bara så att man köper en "färdig" häst och däför kan hävda sig bättre.

I Globen var det väl bara importer, eller?

Många av importerna, speciellt reininghästarna är tränade med lite andra förutsättningar (läs bättre underlag för stop) än de flesta svenskfödda hästarna.

Varför det bara var importer i Globen får du fråga den som bjöd in ekipagen ;)

Malin

I år är det 2 st svenskar som kvalar och 2 st som får sk. wildcards + (jag tror) 6 inbjudna ryttare från övriga europa.

Malin

Import betyder ju inte alltid färdig häst.....
Min hingst Lancer var med i globen och ja han är också importerad..Men han köptes som 2 åring, endast sadelvan...
Vill man ha något speciellt så går det ju ganska smidigt att importera i dagens läge.
Sen är det ju mycket mer än att "bara" köpa sig en tränad häst...Mycket Mer.....
Tränare, hästens förutsättningar, hållbarhet,m.m.

När det gäller Globen så är det ju en uppvisning av Reining som görs i tävlingsform....I år kan alla kvala dit och sedan inbjuds några ekipage från Europa. Tidigare år har Micke K, bjudit in ekipage som visat fram fötterna under året....

Hade för mig att det var Ronny som hade tränat Lancer från början men var inte 100 ¨å jag vågade inte skriva det :)

Helt riktigt att det inte är så "bara" att köpa en färdig häst. En sak att träna upp en häst- en helt annan att bibehålla glädjen och motivationen hos den!

Malin

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: Elo
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
725
Senast: Sirap
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka