Är i chock..

LaMaya

Trådstartare
Är i chock.

Åkte för några timmar till stallet och satt och myste med grannens katt.
kom hem nyss och vad ser man på vägen. Kommer aldrig glömma synen. :cry: ..
Jobbigaste var att säga till grannen. :cry: Mio är död.

Konstigt att ena sekunden vara i full liv och senare borta.

Kan ju undra hur folk kör nu för tiden..

Sv: Är i chock..

Usch vad tråkigt. :(
Stackars Mio.

Men... det är inte bilförarens fel om den kör på en katt, den kan bara dyka upp under hjulet. Däremot borde man stanna när man känner att man kör på något.
Jag undrar över hur folk vågar riskera katters liv genom att ha dem löpande fritt med trafikerade vägar i närheten.

Och jag undrar hur man som kattägare inte kan bry sig mer om katten?

Sluta skyll på bilförarna och ta ansvar som kattägare istället. En katt har ungefär samma trafiksinne som en 3-åring. Men vem släpper ut en 3-åring i närheten av en trafikerad väg? Inte många va?

Jag har kört på en katt på 50-väg i 50 km/h. Den hoppade upp från ingenstans ca 1 m från mitt framhjul. Hur menar du att jag skulle kunna kört annorlunda? Jag har kollegor som kört på katt i 30 km/h.

Har man nån koll på hur katter fungerar och på hur bilar fungerar så förstår man att det för det mesta inte alls beror på bilföraren.

Måste du jämt vara så otrevlig, tjejen är ledsen och det sista hon behöver just nu är en föreläsning av dig!

Man kan väl åtminstone beklaga sorgen????

LaMaya skrev:
Är i chock.

Åkte för några timmar till stallet och satt och myste med grannens katt.
kom hem nyss och vad ser man på vägen. Kommer aldrig glömma synen. :cry: ..
Jobbigaste var att säga till grannen. :cry: Mio är död.

Konstigt att ena sekunden vara i full liv och senare borta.

Kan ju undra hur folk kör nu för tiden..

Jättetråkigt att katten dött!

Tyvärr är det sånt man får räkna med när man har utekatter, det är nog inte förarens fel för katter är rätt snabba och det är inte alltid läge att bromsa tvärt för en utspringande katt och ofta så ser man inte ens att dom springer ut på vägen.

MissFideli skrev:
Och jag undrar hur man som kattägare inte kan bry sig mer om katten?

Sluta skyll på bilförarna och ta ansvar som kattägare istället. En katt har ungefär samma trafiksinne som en 3-åring. Men vem släpper ut en 3-åring i närheten av en trafikerad väg? Inte många va?

Jag har kört på en katt på 50-väg i 50 km/h. Den hoppade upp från ingenstans ca 1 m från mitt framhjul. Hur menar du att jag skulle kunna kört annorlunda? Jag har kollegor som kört på katt i 30 km/h.

Har man nån koll på hur katter fungerar och på hur bilar fungerar så förstår man att det för det mesta inte alls beror på bilföraren.

Okej, ska hälsa det!

Hur kan du jämföra en katt med en 3-åring?
Det jag menar är att bilförare är rätt oansvarliga som kör på nåt och sen bara lämnar det. Och framför allt i en liten by där barnen i familjen där katten bott leker runt omkring? Har man haft ihjäl nåt får man faktis ta sitt ansvar och stanna och se till att den inte får ligga kvar. Finns ju hus runt omkring man kan säga till.

Senast ändrad:

Usch, förstår verkligen hur du känner :(. Beklagar verkligen...

Sådana här trådar är knappast rätt tidpunkt att ta upp utekatters vara eller icke vara... Som ägare till katter som får vara ute tar man en risk, men samtidigt skulle åtminstone inte jag förneka min katt den glädje hon får när hon far omkring i buskarna. Det är ett val man gör och ingen bör belastas för det.

stackars dig.....:( :( :( :( hoppas du kommer över det.. ush och fy

jag tycker inte att man ska ha katten instängd bara för att det finns en bilväg inom två km radie, idag e ju det omöjligt... en katt har rätt att vara ute(enligt mig). menar inte att det är bilförarens fel, men av hänsyn till ägaren tycker jag att man ska säga till eller åtminstonde ta bort katten från vägen och se om den lever.

hopptossa skrev:
stackars dig.....:( :( :( :( hoppas du kommer över det.. ush och fy

jag tycker inte att man ska ha katten instängd bara för att det finns en bilväg inom två km radie, idag e ju det omöjligt... en katt har rätt att vara ute(enligt mig). menar inte att det är bilförarens fel, men av hänsyn till ägaren tycker jag att man ska säga till eller åtminstonde ta bort katten från vägen och se om den lever.

:bow: :bow: :bow:

Skickar även tröstkramar till tråskaparen o hennes granne :(

Tråkigt med kissen, förstår att du tyckte mycket om henne fast det inte var din egen katt... :cry:

Skickar många cybertröstkramar!

Håller med om att inne/utekattsdiskussioner bör man ta separat, osmakligt att dra upp det inne i tråden så fort någon är ledsen för att en utekatt råkat illa ut... :mad: Om någon dött skäller man väl inte på de sörjande, vad än orsaken till dödsfallet är?

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 281
Senast: Eva S
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama