Är hon dräktig eller?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rattfylla
  • Startdatum Startdatum
R

Rattfylla

Vi lånade hem ett shettis sto i höstas. Jag skulle hantera henne och ha lite mer att arbeta med därför skickade han mig en 3 åring. Då hon kom var hon fet. med magen endast 5-10 cm från marken men den fick vi bort efter en bra foderstat. Men nu har hon en jätte mage men inte mot marken utan ut på sidorna i stället! Dessutom tycker jag mig känna att juvrena blir större men jag är inte säker. Men vad tror ni? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Det här stoet är ett sällskaps sto som knappt får nån motion just nu. Hon leds mest till och från hagen och är sällskap til min åring och uppfostrar henne. Hon får inget extra kraftfoder och har aldrig fått (skulle inte fått det hos ägaren heller) och hon och åringen går på ett fint bete just nu dygnet runt och kommer göra de hela sommaren. Hon är ingen häst som busar runt en massa.

Hej!

Du kommer inte att få ett säkert svar här ang. dräktighet. Du måste kontakta ägaren och se till att en kunnig person eller en veterinär kommer ut och undersöker ponnyn!
Om hon är mycket fet kan man kanske utesluta kraftfoder under det tidiga stadiet av dräcktigheten. MEN hon måste få i sig mineraler, vitaminer och tillräckligt med näring till sig själv och det kommande fölet.

M. v. h. Lisa

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Avel Ok, lång historia kort. Upptäckte fosterrörelser på mitt sto för ca en månad sedan men då jag inte var säker på om det verkligen var...
Svar
8
· Visningar
2 289
Senast: Nariko
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 314
Senast: Happimess
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30