Är helt ny på detta...

S

Sheena

och skulle vilja få lite tips på ledarskapsövningar. Pållen är väldigt hög i rang (hobby-hingst) och tycker uppenbarligen att jag är hyfsat långt ner! Har blivit mycket bättre med åren men det känns som vi kört fast lite. Han kan tillexempel vara bökig att ha med att göra när man ska leda honom. Det är en stor grabb och det verkar han vara väl medveten om!
En jobbig sak är om man tex. ska ta in honom från hagen och han blir sugen på gräs; då går han dit och äter och bryr sig föga om det står någon på andra sidan grimskaftet och kämpar med att stänga grinden. Gräs finns det gott om i hagen så han kan ju inte vara hungrig! Han är väldigt lugn och sansad och verkar nöjd med livet i övrigt!

Ledarskaps-trassel eller bara ouppfostrad?

//Sheena
 
Både-och måste jag säga. :)

Sök här på forumet och på NH, så kommer du att hitta massor av trådar med råd och exempel på övningar.
 
läs tråden som labello har skrivit som heter "Respekt?".
(den finns på nh)
Där har jag skrivit massa övningar man kan göra.
:)
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 528
Senast: scizofren
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 204
Senast: Babe
·
Träning Flock beteende -vill inte va i en del av sommarhagen....! långt... Vår valack flock vill av någon anledning inte vara i den sommar hage...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: mackan
·
Träning VARNING. JÄTTELÅÅÅÅNGT mail. Sitter här och är förtvivlad med gråten i halsen, vuxna människan. Igår hämtade jag hem min drömhäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 272
Senast: Bonnielove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp