Sv: Är gatusalt farligt för hästarna?
Var idag tvungen att dela av min hage till unghästen och Charlie (tinkern)
I och med tö så har det blivit svall is som ett stråk genom hela hagen och är "snorhal"
Avdelningen är lika stor som en halv ridbana och jag har sandat HELA ytan med grus och vägsalt blandnig.
Alternativet hade varit att inte släppa ut dem.
En fråga till dig som egentligen inte hör hemma på din tråd men hoppas det är ok
För att de ska ha något att göra och minska att de far runt, det är ju is under + att hagen ligger i lutning så öser jag ut hösilage och hö.
Det kommer att sabba kvoten MJ/Smrp helt, men hellre det än skador.
Hur illa tycker du resonemanget är?
Förhoppningsvis rör det sig om ett par dar.
Det är inte lätt för dig att komma ihåg alla foderstater du gjort men jag fick ju stränga order att INTE INTE ge av höet eller peta till extra
Hukar mig
Var idag tvungen att dela av min hage till unghästen och Charlie (tinkern)
I och med tö så har det blivit svall is som ett stråk genom hela hagen och är "snorhal"
Avdelningen är lika stor som en halv ridbana och jag har sandat HELA ytan med grus och vägsalt blandnig.
Alternativet hade varit att inte släppa ut dem.
En fråga till dig som egentligen inte hör hemma på din tråd men hoppas det är ok
För att de ska ha något att göra och minska att de far runt, det är ju is under + att hagen ligger i lutning så öser jag ut hösilage och hö.
Det kommer att sabba kvoten MJ/Smrp helt, men hellre det än skador.
Hur illa tycker du resonemanget är?
Förhoppningsvis rör det sig om ett par dar.
Det är inte lätt för dig att komma ihåg alla foderstater du gjort men jag fick ju stränga order att INTE INTE ge av höet eller peta till extra
Hukar mig