Är förbannad!!! Ska man inte få ha sitt foder ifred.

H

hottis

Härom dagen så var mitt hö + halm borta från foderbordet(är inte första gången det händer).

Skrev på white borden att det hö + halm som ligger under min namn skylt är mitt och till minna hästar osv (köper allt foder och all spån själva i vårat stall).

Fick via sms från stallägarens syster en skit dum förklaring så här skrev hon ordagrant

:Hej bra förklaring. I går morse släppte jag ut nsv halv sex.
Resten stod inne t 8 då "----"släppte.

Dina fick halmhögen som låg på f bordet som lite frukost/""""

Till saken hör att det reda var uppvägt morgon foder till mina hästar,vi var tre st som hjälptes åt att väga upp morgonfodret + ta ner nytt till kvällen efter,så det foder som har getts på morgonen måste ha varit ca 7 kg hö + 4 kg hö blandad halm med havren kvar på till min stora kille = inte alls bra framförallt inte med all havre som satt kvar på halmen.

Dessutom stör jag mig jävligt mycket på förklaringen dels för att det är osant men dessutom för att hon smsar mig när det är han som har gjort fel!!

Kan tillägga att han är vuxen över femtio år + har egen häst i vårt stall..
Tycker ni att jag har rätt att vara arg eller är det bara jag som övereagerar?

Detta har ju hänt tidigare fast då bara med det hö som jag har haft nere+ att jag stör mig enormt på att han skyller över på oss och ljuger att det inte fans något morgon hö nere och dessutom att stallägarens syster smsar till mig md en förklaring som om hon vore hans jävla morsa eller nåt!!!(Han är för fan vuxen och borde stå för det han gör!)

Sv: Är förbannad!!! Ska man inte få ha sitt foder ifred.

:mad:Undrar dessutom hur mycket havre min dotters shettis fått i sig,antar att han även slängde till henne en rejäll tuss med både höet+halmen med havren kvar på!!!:mad::confused:

OBs glömde att säga att det är hans och stallägarens systers häst (dom har en häst tillsammans) som går i samma hage som min stora kille,med andra ord så är det ju mitt foder som har gått som extra foder till den hästen!

Finns det ingen som kan svara?

Räcker med ett ja du har rätt att vara små arg eller nej du överdriver,klart att andra har rätt att sno av ditt foder....

Jag hde blivit förbannad och krävt att stallägaren säger ifrån. Du ska ju inte behöva betala för en annan häst. Foder är ju inte det billigaste.

Nej tycker detsamma men nu är det ju så att det är stallägarens syster som har denna häst tillsammans med "så att säga tjuven"..

Hade inte blivit så förbannad om han bara hade erkänt att -jo visst jag tog ditt foder för att??

Men det här med att sno någons annans foder och sedan skyla över det på mig(att jag inte skulle ha fixat morgon fodret åt våra hästar!!! Gör mig förbannad framförallt som vi var tre som fixade morgonfodret).:mad:

det är inte ok. på något vis :mad:, men tyvärr ganska vanligt :crazy: både att hö/silage, halm och kraftfoder får "fötter" (har stått i större stall där det "stjäls som korpar", men även varit ute för inackoderingar som "lånat", glömt inf. och sedan "glömt adressen") även att utrustning "får fötter" ibland kommer det tillbaks helt, ibland trasigt men ibland inte alls :(

idag hyr jag och vänninan så vi sköter oss själva ;) och letar eget att köpa, ska mkt. till innan det blir tal om nya inackoderingar :angel:

Och därför köper vi in ensilage till alla och delar kostnaden rakt av på antalet hästar och sen får man ta så mycket man vill (betalar inte något överpris på balarna)
Har också låsta skåp till all utrustning så det är bara kraften som är i fara!
Jag hade varit ganska arg om jag var TS och sagt ifrån hur det verkligen var och att det inte är okej att göra så som han gjorde!

det är så tråkigt att det behöver vara så! Jag förstår att man blir :mad:. Själv har jag aldrig haft problem för att jag har 2 hästar i eget stall (ganska skönt att fixa allt själv)
Har du foderbox? i så fall sätt lås på den och gör bara i ordning i hinkar vad din häst ska ha på dagen och kvällen+ morgonen efter så du har tre hinkar till varje häst och skriver på locket morgon, middag och kväll..
Det kanske hjälper :idea:

Jag har erfarenheter från stallägare som snor foder/hö, mitt tips är att du söker en annan stallplats, du kommer alltid bli nonchalerad hur du än gör, de verkar ju redan nu skita i vad du tycker & tänker & tydligast av allt, skriver.

Har tyvvär ingen möjlighet att låsa in fodret,annars hade jag redan gjort det.

Verkar som om det har blivit hellt ok att ta av mitt foder (eftersom jag alltid betalar mitt foder i efterhand till bonden som jag köper av)

=jag väger alltid upp fodret och betalar i efterskott,men folk har tydligen svårt för att fatta det att det är jätte viktigt att väga och skriva upp exakt hur mycket foder som dom ev lånar eller tar till extra foder givor!!:confused:

det bästa är nog att ni flyttar till ett annat stall, det är svårt att reda upp såna här saker, och så slipper du gå och vara irriterad på dem i stallet.
Lycka till

Hej på dig! ;)
Jag hade blivit skitlack och bytt stallplats.
Förstår om det är svårt att göra sin röst hörd när det är stallägaren själv och hans familj (?) som står för nallandet av ditt foder.
Nä, finns det inget bättre du kan hitta där nånstans?

Trist att de nonchar dig på detta sätt. Det känns ju aldrig bra.:crazy:

Hejsan.
Förstår att du blir både arg och ledsen , och om jag förstår rätt så har du flera hästar och då är det inte så busenkelt att flytta heller , en box kan man kanske fixa fram men inte alltid flera i samma stall.
Hoppas att det löser sig för dig.
Mvh NIsse

Jag hade blivit skitförbannad och bytt stall.
Pratat ut med stallägaren, speciellt om du har betalat osv för höet och halmen, då jag förstår också att det inte ingår i stallplatsen. Hur som helst så har de ju inte rätt att ta av fodret som du fixat åt dina hästar. Bästa är nog att byta stall!!

Liknande trådar

Hästvård Imorse vid utsläpp var hon svettig (hade stått inne på stall över natten som vanligt) Hon hade halm på ryggen, så hon har rullat sig...
Svar
16
· Visningar
1 936
Senast: Skogstroll
·
S
Hästvård Hej! Min häst har igår rymt från hagen och trasslat in sig rejält i trådarna, med bakbenen. Han ser ganska hemsk ut, men det är allt...
Svar
6
· Visningar
3 287
Senast: Angelique
·
Foder & Strö Min häst är otroligt lättfödd och ett matvrak. Han är extremt frusen av sig dessutom fastän han är oklippt och täckad. Sommartid har...
2
Svar
29
· Visningar
3 493
Senast: Nominous
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur