Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F
Asylinvandring, socialbidrag och bostadsbidrag är ju sådan vinst. Därmed faller argumentet.
För det första social o bostadsbidrag är ofta en grundförutsättning för att vi ska undvika upplopp o hungerkravaller. Något man lärde sig i början av förra seklet.
Asylinvandringen är en företeelse som vi inte kan eller får undvika. Endast anpassa till våra förutsättningar.
Fram till och med början 2015 så gick ju invandringen med vins, nationalekonomiskt sett så....

Jag skrev inte så pga andra användare "som drar ner samtalsklimatet".
Skulle vara rätt lågt om jag skyllde ifrån mig. :meh:
Jag blev snarare inspirerad av dig när jag skrev inlägget. :D

Ok, därmed var vår diskussion över. Diskuterar bara med de som klarar av att samtala sakligt.

Ok, därmed var vår diskussion över. Diskuterar bara med de som klarar av att samtala sakligt.
Du bestämmer inte vem eller vilka som får diskutera i tråden.
Jag kommer fortsätta skriva i tråden om jag känner för det.

För övrigt så verkar du inte förstå kommentarer med glimten i ögat.
Jag tror det skulle vara lättare för dig här om du inte tog dig själv på så stort allvar. ;)

Och det sistnämnda innebär ett humanare samhälle..
Och så länge som vi/våra valda väljer det senare så innebär det även ett mer demokratiskt samhälle ;)

Så exkluderande är inte vi, vi diskuterar ju med dig.
Dessutom tycker jag att samtalsnivån är väldigt god med tanke på att du @Remmer klampar in på ett kvinnodominerat forum med dina ultrakonservativa idéer. :meh:
Ärligt talat tycker jag att du har blivit väldigt schysst bemött med tanke på att dina åsikter om kvinnor som bitvis kan uppfattas som enormt provocerande.
Det finns faktiskt inte tillstymmelse till pajkastning vilket är oerhört förvånande med tanke på vilken attityd du själv har.
Därför framstår det orimligt att du blir så jävla taggig av ETT skämt. :banghead:
Herregud, vi har stått ut med dina floskler sida upp och sida ner sammanlagt 29 sidor. O_o

Med andra ord, så består riksdagen inte till stor del av fascister o rasister.
Varför jag reagerar så starkt är av två orsaker
Dels att det gått inflation i användandet av dessa ord och del att riksdagens partier inte kan betecknas som just rasistiska eller fascistiska om man ser vad orden verkligen betyder.
Citaten är klippta direkt från din text, så felcitering är det knappast frågan om.....
Felciteringen var inte i ditt förra svar utan svaret före det. När du sen klippte rakt av från min text vart det ju precis korrekt :up:
Tror att det kan vara en ganska svårt att komma till en gemensam slutsats angående om riksdagen idag består till stor del av rasister och facister eller inte. Det beror på vad man lägger i de orden och det finns ett även historiskt perspektiv att ta hänsyn till som kanske medför att orden på sätt och vis är förbrukade. Men så är det väl ofta med språk, olika människor lägger olika värderingar och betydelser i samma ord. Man får försöka kommunicera bäst man kan ändå tänker jag. Och när tillfälle ges jämka ordens innebörd med varandra, samt vid behov "uppfinna" nya ord.
I detta fall ser jag det som att problemet har varit att du blivit "etiketterad" snarare än bemött i de funderingar och rädslor du haft. Det är beklagligt, men kanske kapaciteten inte fanns riktigt att att hantera på annat vis, vilket i sin tur inte är något som helst bevis på att du (eller dagens riksdag) har "rätt" i sina uppfattningar.

Och du bryr dig om barnfamiljer?
Vilka drabbas av sänkta bostadsbidrag och socialbidrag? Jo barnen
Men det är visst bara rika barnfamiljer som ska stöttas?
Barn i familjer med socialbidrag torde kunna få specifikt undantag för en sådan sänkning. Det finns även hushåll utan barn som har socialbidrag. Det samma gäller förmodligen bostadsbidrag.
Varför skulle det bara vara rika barnfamiljer som skulle stöttas?

För att barn ska få sämre förutsättningar att lyckas i skolan? Nej, tack.

De som har det sämst ska inte offras på idiotins konservativa altare.
"Lyckas i skolan" tycks stå väldigt relativt till hur alla andra barn "lyckas i skolan". Alla kan ju inte "lyckas" och få samma högsta betyg liksom.

Intrycket jag fått i denna tråd är att den gängse bilden av en kvinna som är hemma för att ta hand om hem och familj är något i stil med:

#Hon kan omöjligt ha valt det frivilligt utan är tvingad av en man.
#Hon kan omöjligt ha valt det frivilligt utan är tvingad på en social nivå i och med omgivande genusföreställningar.
#Hon gör ingen nytta.
#Hon lär vara ointelligent.
#Hon sabbar för sina barn (om hon har några).
#Hennes man lär vara en "skitstövel".
#Hon är en börda och förstör för hela samhället genom att inte "dra sitt strå till stacken".
#Hon lever ett lyxliv som bara är möjligt för rika.

Vad säger ni, har jag uppfattat saken någotsånär rätt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka