Är du lycklig ?

Sv: Är du lycklig ?

Det förstår jag verkligen! Ett bra jobb är verkligen GULD värt! :) Stort grattis och ha en superfin helg :)
 
Sv: Är du lycklig ?

Nej. Är depressiv till min natur och känner aldrig lyckorus. Är dock nöjd om jag är nöjd och tillfreds med livet. Upplevs nog snarare som speedad än depressiv, har lärt mig att styra upp mig själv men hamnar lätt i en låg sinnesstämning om jag inte har koll på mig själv.
 
Sv: Är du lycklig ?

I vardagslivet, tycker jag nog att "på det hela taget nöjd" är en rätt bra beskrivning av vardagslycka. Om man är på det hela taget nöjd, så ingår tex för min del också en tro på att jag kan hantera de problem och sorgeämnen som kommer i min väg. Jag är kanske inte lycklig medan jag hanterar dem, men jag räknar faktiskt med att jag kommer igenom dem och blir rätt glad igen.
Det är nog så att det jag kallar för att vara nöjd är vad andra kallar för lycka.

Lycka för mig är en starkare känsla än nöjd. Jag är nöjd med mitt liv, men jag går inte omkring och är lycklig hela tiden.
 
Sv: Är du lycklig ?

Det är nog så att det jag kallar för att vara nöjd är vad andra kallar för lycka.

Lycka för mig är en starkare känsla än nöjd. Jag är nöjd med mitt liv, men jag går inte omkring och är lycklig hela tiden.

Samma här. Jag anser verkligen inte att nöjd och lycka går hand i hand. Nödvändigtvis iallafall.

Nöjd försöker jag vara på väg till mitt mål. Lycka är när jag nått mitt mål.
 
Sv: Är du lycklig ?

Samma här. Jag anser verkligen inte att nöjd och lycka går hand i hand. Nödvändigtvis iallafall.

Nöjd försöker jag vara på väg till mitt mål. Lycka är när jag nått mitt mål.

Fast då sätter man ju nya mål. Så den typen av lycka är extremt kortvarig. För mig som person varar den knappt så länge att man märker av den, eftersom jag så fort jag vet att målet KOMMER att nås, har en hel uppsättning nya tuffare mål i sikte.

Och sedan funkar det lite olika med olika delar av livet. Yrket funkar som du påpekar. Familjen och barnen är liksom ingen konstant "måljakt". Där är lycka att vi får vara friska och kunna ha mycket tid tillsammans på olika sätt.
 
Sv: Är du lycklig ?

...fast man är väl lycklig om man är nöjd med sitt liv ??!!
alla surkukar o bitterfittor man ser ute i världen kan väl knappast vara nöjda med varken sig själva eller livet i övrigt ?
..att vara euforiskt lycklo dygnet runt funkar ju inte...men jag är både nöjd o lycklig med mig själv, med vad jag gör, tänker , och agerar..jag är glad o positiv och blir glad över att andra blir glada också...sen kan jag såklart vara sur o tråkig jag också, men det är mest pga andra människor som jag blir det så det brukar gå snabbt över bara jag slipper se dom ;) ( eller höra eller läsa )

" om du ser en annan människa utan leende, ge den ett av dina "
 
Sv: Är du lycklig ?

Jag kan nog svara på det tror jag...

Idag är jag vansinnigt missnöjd med mitt liv. Jag vet, att det beror på att jag särskilt denna vecka haft så himla kul! och idag har jag det inte. Jag tvättar och städar och behöver komma ikapp här hemma idag.

Så jag har funderat och jag tror att jag i stort är rätt missnöjd med mitt liv, fast jag hittar på så himla roliga saker allt som oftast så jag är på nåt sätt nöjd (ibland lycklig) ändå. Men det skulle kunna bli så väldigt mycket bättre! Och det hänger inte bara på hushållsarbetet ;)
 
Sv: Är du lycklig ?

Nu har jag funderat och funderat i flera dagar men ändå inte kommit på nåt bra sätt att formulera mig.
Ja, jag är lycklig. Nej, lyckan ler inte alltid mot mig, jag har haft ett tufft senaste år med motgångar genom framförallt sjukdom. Men jag har en underbar fästman, ett hus, älskade djur osv. Jag är lycklig!
 
Sv: Är du lycklig ?

Det är nog så att det jag kallar för att vara nöjd är vad andra kallar för lycka.

Lycka för mig är en starkare känsla än nöjd. Jag är nöjd med mitt liv, men jag går inte omkring och är lycklig hela tiden.

Känner också att ordet nöjd är ett bättre ord än lycka. Lycklig kan man nog inte vara jämt, livet går ju i svackor och det händer saker hela tiden som påverkar humör och sinne.

Övrigt knapplån:

Jag är nog mitt i mellan. Vissa dagar bara vaknar jag och känner mig glad ( lycklig/nöjd). Då uppskattar jag allt i mitt liv som tex min hund, mitt boende, mitt jobb, alla vänner, all vacker natur, att jag är singel mm.

Andra dagar känner jag mig gammal, tråkig och bitter för att jag inte har föräldrar och syskon som finns för mig, att jobbet är utmattande, att hunden "kräver" och kväver mig med alla promenader och aktivitet, samt att hon inte fungerar så bra ensam att jag kan göra andra saker och komma iväg från henne lite. Att farfar var eviga vecka ska ha mat från mig, att vänner vill umgås för mycket när jag vill vara själv, att mitt boende behöver en uppfräschning och är mörk och tråkig mm. Då retar jag mig på varenda människa och känner mig verkligen deppig, är sur och vresig tyvärr.

Jag har lärt mig leva med mina humörsvängningar, är i stort sett lycklig/nöjd med mitt liv och vet att jag är sårbar inför stress. När jag är inne i stressade perioder, försöker jag göra så mycket jag bara kan för att sen få det lugnt. Då mår jag bra igen, tills nästa stressperiod kommer. För att inte bli osams med allt och alla när jag mår sämre i dessa stressperioder har jag lärt mig att prata om det. Då förstår folk ofta och håller sig undan tills jag är på topp igen:) haha, jag kanske är biopolär utan att veta om det??:D
 
Sv: Är du lycklig ?

...fast man är väl lycklig om man är nöjd med sitt liv ??!!
alla surkukar o bitterfittor man ser ute i världen kan väl knappast vara nöjda med varken sig själva eller livet i övrigt ?
Exakt! :bow:

Även jag kan explodera ibland men bara över materiella ting som jag just för tillfället hatar men det går över lika snabbt. På gården där jag hjälpt till i vår så väntade dom på att jag skulle få ett psykbryt och härom dan så hände det, då kom morakniven fram tillsammans med en radda eder över ett par hopknutna fårgrindar som behövde en uppläxning, och reaktionen från omgivningen blev "ÄNTLIGEN"! :p

" om du ser en annan människa utan leende, ge den ett av dina "
Det brukar jag faktiskt göra, både i kassakön och på andra ställen. Jag är en sån som sällan håller käft utan kan byta några ord med vem som helst, och hjälpa vem som helst med vad som helst faktiskt. :)
 
Sv: Är du lycklig ?

Exakt! :bow:

Även jag kan explodera ibland men bara över materiella ting som jag just för tillfället hatar men det går över lika snabbt. På gården där jag hjälpt till i vår så väntade dom på att jag skulle få ett psykbryt och härom dan så hände det, då kom morakniven fram tillsammans med en radda eder över ett par hopknutna fårgrindar som behövde en uppläxning, och reaktionen från omgivningen blev "ÄNTLIGEN"! :p

Det brukar jag faktiskt göra, både i kassakön och på andra ställen. Jag är en sån som sällan håller käft utan kan byta några ord med vem som helst, och hjälpa vem som helst med vad som helst faktiskt. :)

Jävla tur jag är en människa och inte något materiellt ting, för jag har svårt för psykbryt för då står jag i givakt med ögonen på golvet :p Kan i och för sig vara praktiskt ibland!

Men "radda eder" vad betyder det??:o:o

I torsdags var en speciell tågvärd med på tåget när jag åkte hem. Han är Alltid så glad och trevlig, hela honom består av ett leende och han önskar alla en trevlig resa, hälsar på folk i radion med "Herrar och damer och ungdomar" och pratar om solsken och fint väder. Kommer fram och kollar kort och biljetter och tackar artigt osv. Jag ler alltid och blir så glad när det är just honom på tåget, kan inte låta bli. Jag var tvungen att säga det till honom då och han blev så glad! Klart han förtjänar att få höra hur härligt det är med så glada och trevliga tågvärdar!:)
 
Sv: Är du lycklig ?

Jävla tur jag är en människa och inte något materiellt ting, för jag har svårt för psykbryt för då står jag i givakt med ögonen på golvet :p Kan i och för sig vara praktiskt ibland!

Men "radda eder" vad betyder det??:o:o

I torsdags var en speciell tågvärd med på tåget när jag åkte hem. Han är Alltid så glad och trevlig, hela honom består av ett leende och han önskar alla en trevlig resa, hälsar på folk i radion med "Herrar och damer och ungdomar" och pratar om solsken och fint väder. Kommer fram och kollar kort och biljetter och tackar artigt osv. Jag ler alltid och blir så glad när det är just honom på tåget, kan inte låta bli. Jag var tvungen att säga det till honom då och han blev så glad! Klart han förtjänar att få höra hur härligt det är med så glada och trevliga tågvärdar!:)

Ett gäng svordomar:)
 
Sv: Är du lycklig ?

Kl. Lycka är en kortvarig känsla som kan dyka upp vid logiska eller ologiska tillfällen. Välmående och att vara nöjd är mer det man kan ha/vara om man har tur.
 
Sv: Är du lycklig ?

kl


Om man jämför med hur jag har mått dom senaste åren med kroppsliga/psykiska sjukdomar där man verkligen är på botten och sprattlar, så mår jag ju som en kung idag! Men om jag inte ska se till det gamla och kanske jämföra mig lite med andra (jätte dumt jag vet) så mår jag ju bara "okej" och är långt ifrån lycklig. Men jag känner ändå att jag är en bra bit på väg och hoppas att det fortsätter uppåt för min del, har fått lida tillräckligt trots att jag inte är så gammal.
 
Sv: Är du lycklig ?

Hm, för mig är mål just mål och har ingenting med lycka att göra alls. Oftast så uteblir det är ruset man tror ska uppstå när man uppnått sitt mål helt och istället känns det mera som "jahapp, det var det de...".
 
Sv: Är du lycklig ?

Hm, för mig är mål just mål och har ingenting med lycka att göra alls. Oftast så uteblir det är ruset man tror ska uppstå när man uppnått sitt mål helt och istället känns det mera som "jahapp, det var det de...".

så är det för mig med, sen ska man kämpa sig till nästa mål ...och sen nästa o nästa o nästa.....vad gör det om 100 år liksom

Visst har jag mål men dom är inte min "lycka" beroende av
 
Sv: Är du lycklig ?

Det håller jag verkligen med om! Jag är glad att få det formulerat åt mig. Hade inte sett det så tydligt förut.

Att uppnå olika mål, det gör jag för att jag vill nå de målen, inte direkt för att bli lycklig. Jag kan bli glad när jag når något mål, men minst lika ofta kan det kännas tomt istället. Det beror lite på vad det gäller också.
 
Sv: Är du lycklig ?

Ja man måste ju inte leva så mycket att man glömmer bort att leva :)

Det är så jäkla skönt att vara 50 , för jag gör va fan jag vill ;) ...vill jag ligga på en gräsmatta o spotta apelsinkärnor på magen en hel dag så gör jag det ...för vad blir man mest glad av när man r gammal o slutet börjar närma sig ? ...att man nått alla målen eller om man njutit av livet :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
341
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 301
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp