är deubers egna sadlarannorlunda än amazonas?

M

mimmis2

har varit inne på deuber och deras länkar och amazonas och la selle och är lite i förvirring:

Amazonas säger att deras sadlar är gjorda för kvinnor men görs av deuber.
Deuber har modeller som egentligen ser ut som amazonas.
Deubers ecuyer är det bentsadeln?
Och den "gamla bentsadeln, gjordes den av deuber och varför var den bättre som många säger?
Och enligt ryktet görs deubersadlar numera i pakistan vilket sägs ge sämre kvalitet. Kan inte människor i pakistan också göra bra hantverk undrar jag då lite stillsamt.
och är det samma plastbom i alla deubersadlar?
och den gamla bentsadeln (ecuyern) var inte det plastbom?

Massa frågor men vet nån nåt så vore jag så tacksam för svar.

har haft en gammal epona som inte gick att stoppa om, nu en elisabeth läderbom och måste ha en sadel till till halvblodet som är så bred att jag behöver lite hjälp att sitta lite uppbyggt eftersom jag fått problem med ljumaskarna...men läderbommen är perfekt till den lilla hästen. och är ute på beg marknaden så jag tömt sadelkassan för år framåt. kanske nån som känner igen sig?

Sv: är deubers egna sadlarannorlunda än amazonas?

Hej, jag kanske kan svara på någon eller några av frågorna.

Jag TROR att Amazonas sadlarna är gjorda för kvinnor på så vis att de är lite bredare för att passa kvinnors bäcken bättre.

Det finns ju lite "kändisar" som har varit med och designat en del av Deubers sadlar, t.ex. Desmond O'brien, då borde de inte vara lika amazonas?

Ecuyern som Deuber säljer är "bentsadeln" och har en såkallad ultraflex bom, Bent valde väl att byta sadelmakare till Eponan.

Deubers sadlar går att få antingen med ultraflex bom eller med läderbom. Om du väljer ultraflex kan du också få dem med steglöst inställbart framvalv (xs-xw) och därför kan man ha en sådan sadel över tid, även om hästen breddar sig och så.

Jag pratade med generalagenturen för Deuber i somras men kommer dessvärre inte ihåg exakt vad han sa om tillverkningsland och vart lädret kom ifrån. Kan kanske kolla upp det...
Jag har själv en Deuber och är mycket nöjd och tycker inte att det är några brister i kvaliteten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka