Är detta normalt? *FILM*

Sv: Är detta normalt? *FILM*

Sådär åt min häst också sin lucern, när han fick det på betet. Och helst skall man tydligen slänga med ut hälften utanför oxå...

Vet inte varför de tar så stora tuggor? Det är kanske gott och hästen är hungrig!:d

Ja men han borde ju inte vara hungrig liksom, han går på bete och äter hela tiden :crazy:

Nej jag tror inte direkt att det är farligt :D jag bara undrar om det är normalt :)

sådär kan man häst äta sitt hösilage ibland, olika hästar är väl mer glupska och stoppar mer i munnen ;)

Så gör min också, med typ allt foder... Nackdelen att hon gör så är hon inte tuggar maten ordentligt och sätter lätt i halsen. Detta trots att hon få mycket stråfoder + att hon går på gräs i hagen. Hungrig häst helt enkelt.

Så äter min häst sitt kraftfoder på sommaren. Under vintern nej, sommaren ja. Och helst ska hälften slabbas utanför. Han har mat upp till ögonen, och nej jag överdriver inte. Han kan väl få ca ½ liter mat totalt så det är inte mängden som gör det heller... Han får äta ute även när det regnar eftersom det blir så mycket slabb. Skönt att läsa att det är normalt :D

Men visst är han ? :love: Tyvärr lämnar han mig imorn föralltid :cry:

Har haft honom på foder i 9 månader. Vi var beredd på att betala en hel del för att få behålla honom, men plötsligt ändrade sig ägaren :(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
923
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31