Är detta en vägglus?

Tack, jaa! Känns som det :( har hittat en till också.. Är väldigt säker på att det är vägglöss nu. :/ tack dock för svar!

Den andra var belägen längsmed ramen under sängen.

Tack, jaa! Känns som det :( har hittat en till också.. Är väldigt säker på att det är vägglöss nu. :/ tack dock för svar!

Den andra var belägen längsmed ramen under sängen.
Åh stackare :(. Får du bett av dem? Jag är övertygad om att min kille har vägglöss i sin lägenhet för när jag sovit över där har jag fått bett upprepat. Senaste gången så fick jag nog 20 bett, låg och kliade mig så mycket om nätterna att jag blev typ skär som ett svin på stora delar av kroppen, fick gå till vårdcentralen som skev ut en stark kortisonkräm haha. Min dude har dock inga symtom alls!! Och han sover ändå där många nätter i veckan. Så weird att man kan drabbas så olika

Sanera genast! Vägglöss är hemska. Jag hade vägrat sova i ett rum där det finns vägglöss.

En vän till mig blev biten av vägglöss på ett fancy hotell i London för några år sen. Hon fick en stor bula på benet som läkarna trodde var en mycket snabbväxande tumör och de vågade ej skära i den för att undersöka närmare. Hon blev hastigt opererad och det upptäcktes då att det bara var en böld efter vägglusbett men hennes lymfsystem blev förstört för resten av livet. Kraftigt lymfödem och hon måste gå med stödstrumpa på benet hela tiden. Allt pga en liten vägglus. :(

Jaa usch, de kontaktades genast som ni skrev. Har läst att ägg endast tar 2v att kläckas och att honan sedan dör och då har hon lagt ca 200 ägg. De är ju jättestora dem där vägglössen också! :crazy:

Åh stackare :(. Får du bett av dem? Jag är övertygad om att min kille har vägglöss i sin lägenhet för när jag sovit över där har jag fått bett upprepat. Senaste gången så fick jag nog 20 bett, låg och kliade mig så mycket om nätterna att jag blev typ skär som ett svin på stora delar av kroppen, fick gå till vårdcentralen som skev ut en stark kortisonkräm haha. Min dude har dock inga symtom alls!! Och han sover ändå där många nätter i veckan. Så weird att man kan drabbas så olika
Jaa! Detta var hos min pojkvän också så nu har vi bosatt oss hos mig tills dem kommer och han kommer få agera lockbete. (vi genomsökte alla våra ägodelar noggrannt då de kan färdas via kläder m.m.) Jag läste också att vi reagerar olika på deras bett och aa, jag har haft märken som kliat men har trott att det varit pga. eksem eller någon mystisk allergisk reaktion. O_o Vad jobbigt att du fick ta kortison, har hört att det är väldigt starkt.

Sanera genast! Vägglöss är hemska. Jag hade vägrat sova i ett rum där det finns vägglöss.

En vän till mig blev biten av vägglöss på ett fancy hotell i London för några år sen. Hon fick en stor bula på benet som läkarna trodde var en mycket snabbväxande tumör och de vågade ej skära i den för att undersöka närmare. Hon blev hastigt opererad och det upptäcktes då att det bara var en böld efter vägglusbett men hennes lymfsystem blev förstört för resten av livet. Kraftigt lymfödem och hon måste gå med stödstrumpa på benet hela tiden. Allt pga en liten vägglus. :(
Yes, jaa fy! Man blir så psykiskt påverkad av det också. Men gud vad jobbigt! :cry: Så synd alltså...

Efter att man kommit i kontakt med detta så lär man sig lite tecken som pekar på vägglöss så man förhoppningsvis är mer beredd om det blir någon nästa gång.

Små mörka prickar på sängramen, gärna i hörnen där de håller till. Ljusa, genomskinliga skal som är lite skrumpna kan ligga under sängen på golvet efter att de har ömsat skinn. Sedan kan de vara mörka i en brun nyans och platta eller ljusa och gulaktiga om de inte har sugit något blod än. (såg bådadera) Såg dock aldrig någon rund och röd som typ har sugit blod precis eller något.. USCH!!!! Kan fortfarande inte smälta att så stora, nästan skalbaggsliknande insekter har krypit på en. :wtf:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 239
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka