Är det verkligen så effektivt....

Sv: Är det verkligen så effektivt....

Något säger mig att en man i min närhet, som tyckte att det såg hemskt spännande ut när det bubblade och fräste, kommer att testa! :D

Utlovar rapport i så fall. :p
 
Sv: Är det verkligen så effektivt....

Häll ner 1 dl bikarbonat (finns ofta att få tag på billigt i akvarie-butiker) eller bakpulver i avloppet.
Häll efter 1 dl ättika (eller vinäger).
Låt reagera ett tag, sniffa inte för mycket på ångorna.
Häll efter ett par liter kokande vatten.

Eventuellt kan man ha i salt först också. Ger lite mer slipande effekt i explosionsstadiet... .)

Standardtips från "How clean is your house" med de engelska damerna.

Och nej, bikarbonat och kaustiksoda är inte jämförbara, så de varningarna är inte applicerbara här.
 
Sv: Är det verkligen så effektivt....

Jag tycker att det funkar ganska bra. I med bikarbonat och ättikssprit. Sedan låter jag det stå och dra medan jag kokar en stor gryta vatten. Häller i det heta vattnet och sedan brukar jag använda en vaskrengörare (eller vad de där "gummipropparna" heter ;) ) för att lossa proppen ordentligt. Sist jag gjorde det var det verkligen seeeeeegt flöde och efter behandling x 2 blev det HELT rent i avloppet i tvättstället :)!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 734
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Jag fick hem min beställda bok igår och var rejält nyfiken efter att av en slump snubblat över Ann Fernholm på nätet och läst på hennes...
Svar
15
· Visningar
2 003
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har gjort det! Jag har sett dom live!! :D I början funderade jag över vad det är som gör att ett gäng 70-plussare – som...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Haha, efter att ha gått igenom lite bilder när jag hoppar så inser jag att jag - inte alltid - men väldigt ofta, får till en helt...
2
Svar
24
· Visningar
9 187
Senast: MoCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp