och isåfall, är det verkligen knotten han inte tål?
Det är framförallt svansen han kliar, men sålänge jag smörjer och han har täcke verkar han inte klia mer än normalt.
Igår när jag smorde in honom i mankammen var han jättefin, inte svullen eller skorvig alls. Och då hade jag inte, pga sjukdom, inte kunnat smörja honom på två dagar
Nu har det ösregnat till och från i ett par dagar så man tycker ju att det borde klia av knotten då men varje gång jag åkt eller gått förbi hagen så står han lugnt och äter eller sover. Han verkar väldigt tillfreds överlag.
Men hur vet man att det faktiskt är knottallergi han har?
För visst finns det andra allergier som ger klåda? Typ pollen och så.
Mask kan väl också orsaka klåda?
Jag ska avmaska dom imorgon så får se hur det blir efter det.
Det är framförallt svansen han kliar, men sålänge jag smörjer och han har täcke verkar han inte klia mer än normalt.
Igår när jag smorde in honom i mankammen var han jättefin, inte svullen eller skorvig alls. Och då hade jag inte, pga sjukdom, inte kunnat smörja honom på två dagar
Nu har det ösregnat till och från i ett par dagar så man tycker ju att det borde klia av knotten då men varje gång jag åkt eller gått förbi hagen så står han lugnt och äter eller sover. Han verkar väldigt tillfreds överlag.
Men hur vet man att det faktiskt är knottallergi han har?
För visst finns det andra allergier som ger klåda? Typ pollen och så.
Mask kan väl också orsaka klåda?
Jag ska avmaska dom imorgon så får se hur det blir efter det.