Är det självviskt att ta hem sin häst från fodervärden efter 2 år?

Sv: Är det självviskt att ta hem sin häst från fodervärden efter 2 år?

Såg att du bodde i södra skåne. Ta och skriv ett PM till mig, kan ha annars sak som kan hjälpa dig eller någon i närheten. Känner en som känner ett superställe.

Nej! Det är inte självikskt!

Men jag förstår varför du frågar och undrar!

Jag hade själv en häst ulånad på foder, ca 2 år! Vi hade 3 månaders uppsägning! Den dag jag skulle säga upp kontaktet, pga att jag nu själv hade tid, råd och möjlighet igen, så grät:cry: vi båda så mkt att vi inte kunde höras mer den dagen!

Hon ringde mig dagen efter och bjöd "det jag ville ha" för hästen, men jag ville ju bara ha min häst! Så då ville hon att jag skulle ta tillbaka honom redan samma helg! Pga hon tyckte det skulle vara så jobbigt att se honom varje dag i 3 månder och sen veta att han skulle åka....Så blev det! Sedan hjälpe jag henne att ta beslutat att köpa en egen häst:rofl: som hon blev jättenöjd med:idea:

Detta var för 5 år sedan, men vi har fortfarande lite kontakt! Och alla e nöjda och glada:)

Så ha inte dåligt samvete för att ta tillbaka din egen häst:rofl:

Så ha inte dåligt samvete för att ta tillbaka din egen häst

Jag har inte dåligt samvete. Jag hade det innan då jag funderade på att ta hem honom till nästa sommar. Fast det visste inte dem om när de sa upp det. Tösen hade tröttnat och mamman till tösen har dåligt samvete nu för att hon lämnar tillbaka honom mindre än en månad efter att jag fått barn igen. :D Jag tycker inte hon ska ha dåligt samvete så är det ju när man är fodervärd. Jag vill hellre ha hem hästen än att han bara går och skräpar, han är en ytterst social häst och behöver mycket uppmärksamhet. Dessutom är jag ju glad för att få min sötnos tillbaka.

Nej det är inte kul att säga upp fodervärdskontrakt. Jag grät inte när jag gjorde det (och inte fodervärden heller) men så fort jag lagt på så började jag störtböla och kunde inte sluta på en timme (sedan kom det tillbaka igen). :cool: Jag tyckte det var så fruktansvärt hemskt av mig!

Fasar lite för hur det blir den dagen när jag hämtar honom...

TS: inte är du självisk som tar hem hästen, som fodervärd tar man ju den med vetskapen att den kan åka tillbaka till ägaren/åker tillbaka på bestämt datum. Men som sagt så kan man ju må dåligt för det!

Vad hände med Lord...eller vad nu den först hästen du hadde i östra hette?
För detta är väl den andre hästen du köpte under tiden i östra?

Vad hände med Lord...eller vad nu den först hästen du hadde i östra hette?
För detta är väl den andre hästen du köpte under tiden i östra?

Detta är den andra. Lord har min mamma. Hon tog över honom när hennes häst fick avlivas så jag kunde ta hand om Lukas.

Vill veta vad folk tycker och varför.

Jag anser inte att det är själviskt då man lämnar ut på foder oftast är att man inte har tid eller råd med sin häst då och vill veta hur hästen har det. Så länge fodervärden är rätt så lider ju inte hästen av det. Visst den får byta hem och sedan byta tillbaka, men har man en häst som man vet kan bli en vandringspokal så tycker jag det är schysstare mot hästen att lämna iväg den till en fodervärd.

Din häst ditt val.
du får ta hem hästen när du vill och blir fodervärden sur så ta inte den skiten!!
jag har varit i tvist om min häst hos en kompis i ett halvår, när jag ville ta hem hästen sa hon upp bekantskapen, min häst mitt val.
det är sånt man får ta om man är fodervärd att hästägaren kan ta tillbaka sin häst!
Vill du ta hem den så gör det!!!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar