Är det sant?

skuggan_

Trådstartare
Hej alla kaninmänniskor som håller på med kaninhoppning, stämmer det att lejonkaniner inte får hoppa?

//Tack på förhand skuggan_

Sv: Är det sant?

Klart dom får ;) har sett en hel del på hopptävlingar :laugh:

KL

Tror tom harar får vara med. Hade en i klubben jag var med i förut som tävlade med en halvhare.
(sen att man inte får hålla harar...)

Menar vilda harar:P Fast det var en vildkanin/fransk vädur hon tävlade med, inte hare. Men när jag läste TR (längesen) stod det att alla kaniner och hardjur var välkommna.

Har själv haft en hermelin/dvärghare korsning:P

harar och kaniner kan mig veteligen inte få avkomma ihop :p

säkert var det en franskvädur x beligsk hare korsning eller så :)

Nej, det var en vildkanin. Inte hare (som jag faktiskt rätade redan i kommentaren to knappade från :P )

Jag känner till en hel del raser och har haft dvärghare korsning själv. Jag VET att hennes var korsning med ett vilt hardjur, men det var vildkanin och inte hare.

Tillbaka till ämnet så har jag för mig att lejon/löwen kaniner inte är särskilt duktiga på hoppning (iaf inte de jag sett) men de var tillåtna för 5 år sen iaf:P
Black&tan är inte heller särskilt brå på högre höjder, det är något med deras ryggar. Fick jag lära mig och erfara när jag hade en.

*KL*

ALLA raser får vara med, sen finns det ju mer eller mindre lämpliga raser att hoppa med. Franska vädurar och större/tyngre raser är ju inte så jättebra att hoppa med eftersom det blir så stora påfrestningar på benen:grin:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 033
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar